Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: pentecost
Категория: Лични дневници
Прочетен: 887318
Постинги: 142
Коментари: 313
Гласове: 413
Постинг
02.12.2017 17:26 - Молитва на 32-те повеления на сърцето
Автор: pentecost Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1470 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 03.12.2017 10:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
На вашето внимание предлагам т.нар. Молитва на 32-те заповеди на сърцето, която по същество представлява списък с 32 повеления на сърцето, т. нар мицвот, написани от равин Ахреле Рот. Тези повеления на сърцето се изпълняват в осъзнатост, вътре в сърцето, и се изговарят с устата. Те могат да се използват като мост към следващото ниво на молитвения живот. По-долу предлагам мой превод и редакция от английски език, според версията от книгата на равин Залман Шахтер-Шаломи „Ш"ма“. Смятам, че са напълно подходящи и за християни. Приятно четене.

***

Създателю Мой!
Нека Името Ти да се хвали:
С моята уста, ум и сърце,
аз съм се приготвил
да изпълня твоите заповеди.

Ти, Който си ме образувал:
1. Вярата си полагам в Теб;
2. Единство заявявяам в Теб;
3. И Те помня;
4. Вниманието си насочвам върху Твоето необятно величие,
5. И моята незначителност;
6. Така аз се обръщам към Теб в покаяние,
7. И се смирявам в Твоето присъствие;
8. Благоговея пред Теб,
9. И Те обичам;
10. Приемам авторитета на заповедите Ти,
11. Намирам радост в Теб,
12. И полагам доверието си в Теб;
13. Отричам се от фалшивите богове и тези, които им служат,
отхвърлям нездравите помисли, пораждащи се в сърцето ми;
14. Отдавам Ти благодарност,
15. И се старая да Те запазя свят в ума си.
16. Помня Ерусалим, Твой молитвен дом за всички народи,
17. И се надявам на Теб, да ни изкупиш и да освободиш душите ни;
18. Амалек ще залича в мен,
19. Като обичам ближния като себе си,
20. И прилепвайки се към Теб в близко общение,
21. Ще ходя в Твоите пътища;
22. Така, ще направя свято място за Теб в сърцето си, за да бъде Твой дом;
23. Копнея за Твоята близост и обич,
24. Изпълвам се със сила, за да намеря Теб, царуващ в сърцето ми.
25. Заявявяам, че Твоите дела са справедливи,
26. И помня, че Ти ни избавяш от бедите;
27. Затова, няма да приветствам в моя ум онези мисли,
противящи се на вярата в Твоята действена сила и Твоето слово.

28. Няма да се поддам на горделивост;
29. Няма да мразя в сърцето си нито един богоборец,
30. Ще се откажа от всяка отмъстителност и няма да се считам за безпогрешен,
31. Но ще помня, че Теб огорчих;
32. С всички тези заповеди, няма да допусна да забравя присъствието Ти в живота си. Амин.
***
Източник: По книгата „Sh"ma": A Concise Weekday Siddur for Praying in English” by Zalman M. Schachter-Shalomi
(http://www.amazon.ca/Shma-Concise-Weekday-Praying-English/dp/1453806768/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1423428207&sr=8-1&keywords=Shma+a+concise+weekday)




Гласувай:
2



1. pentecost - Блогъри,
03.12.2017 11:00
Очаквам вашите коментари, критики и препоръки :) Харесва ли ви, не ви ли харесва и т.н.
цитирай
2. barin - По принцип написаните неща са по...
30.03.2018 12:42
По принцип написаните неща са положителни, pentecost. Всеки трябва да спазва, което може от тях. Иначе малко съм чел от останалите твои теми и още не мога да кажа дали ми харесва. Тази е добра.
Поздрави!
цитирай
3. pentecost - Благодаря, barin,
30.03.2018 14:53
за коментара ти. Радвам се, че тази публикация ти е допаднала. Поздрави и от мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене