Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2011 19:20 - Кривването от Пътя – постигането на Абсолюта
Автор: galatceq Категория: Хоби   
Прочетен: 12093 Коментари: 27 Гласове:
60


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 

                Абсолютът винаги говори на конкретен разбираем език. Ако Вселената иска да ти каже нещо, няма звездите да започнат да крещят името ти, а ще го стори човекът до теб. Няма земята да ти проговори с човешки глас и език, тя ще ти говори на своя, езика на случването. Език без думи, който обаче се разбира винаги и на всякъде, от всички.

            Един приятел ми припомни мъдростта на Дзен  Всеки път, когато дзен монах си купи чаша първото нещо, което прави когато си отиде у дома е да я счупи. Да я направи на парчета, просто я пуска на пода и тя се разбива. Може би ви се вижда странно, но това е най-мъдрото което може да се направи с една чаша. Защо ли ? Купете си два еднакви сервиза от магазина и ги разгледайте, те са еднакви, напълно еднакви, точно толкова еднакви колкото са и две капки вода. Същия модел виси по рафтовете в много домове, те са абсолютно еднакви. Направени са точно по един и същ начин, от един и същи материал с една и съща цел. Нищо уникално те са напълно еднакви. Така и чашите винаги са такива. Е нали все пак вършат работа ? Бихте попитали, прави сте. Но за монасите Дзен душата е нещо много много важно, те знаят че всичко притежава своя душа и тя само трябва да бъде извадена наяве. Дори чашата, именно за това я чупят. Чашите могат да се произвеждат еднакви, но никога не се чупят еднакво. И милиард чаши да строшите всичките ще се разпаднат на различни парчета, различна големина, различна форма. Така чашата придобива душа, след като веднъж е била строшена еднаквото е изчезнало, потънало е станало е невидимо, различното е изплувало. След като вече са я строшили монасите събират всички парченца и ги залепват по местата им. Чашата отново е цяла, отново е здрава, отново е функционална, също толкова функционална колкото останалите чаши, но вече притежаваща душа. Никъде по света няма втора като нея, тя е напълно уникална. Ако дзен монах ви покани в дома си задължително ще ви даде чаша с душа. Това е неговият начин да ви окаже почит. Вие самите сте нещо уникално, никога не съществувало до сега, всеки човек е напълно уникален, неповторим, ето защо му се полага също тава чаша, напълно уникална, неповторима. За един дзен е обидно да пие от обикновена чаша, колкото и красива да е направена фабрично, за него ще е обида, защото не е уникална, не притежаваща своя неповторима история, своя душа.

                Вие сте също като чашите, всички се раждате еднакви, чисти и свежи, като бели листове. В Бога всички сте били Едно и сте избрали да се отделите, да се разграничите, да се определите. Избрали сте да напуснете неговите предели, да се строшите. В името на придобиването на индивидуалност вие сте избрали да строшите себе си на хиляди малко късчета, разпилени в миналото и настоящето ви. Но помнете, Дзен залепя отново чашата и тя е отново цяла и функционална като преди. Това трябва да сторите и вие, да съберете и да сглобите отново парченцата иначе всичко ще е било напразно. Иначе отделянето ви от Единството ще е било напразно и вие ще трябва да изчезнете напълно, да с разпръснете и да изчезнете напълно , за да може да се родите отново от Цялото и да опитате отново, да се пробвате в трошенето, в разпарчетосването и събирането отново, за да придобиете душа. Постъпването правилно е по един начин, еднотипно, ясно. Ако всички постъпваме единствено по правилния начин, то никога не бихме се откроили, никога не бихме се обособили като отделни индивидуалности. Никога не бихме придобили индивидуалност. Ето защо грешим, ето защо ИЗБИРАМЕ да сгрешим, избираме да накъсаме и да пръснем себе си, защото в това няма модел, в това няма установен модел,  който да се следва, няма правило. Вариантите и комбинациите са неограничени, абсолютно неограничени, ето как вие придобивате индивидуалност, грешейки вие грешите по уникален, нов начин. Разкъсвате се и се пръсвате на хиляди парчета в хиляди различни посоки, това е невъзможно да се повтори, дори да се съберете отново, дори самите вие няма да можете да го повторите, ето как придобивате душата си ! Но помнете, трябва отново да се съберете, грешките са необходими до толкова, до колкото те са условието, за да може да се случи събиране, трябва отново да съберете всички парченца от всичко места, на които сте се пръснали и да станете отново цели и единни, а вече и неповторими, уникални. Ако попитате майките си,   какво са запомнили детството ви, с какво са запомнили детските ви години, задължително те ще ви опишат някоя ваша пакост , 90% от спомените ще са това, бели и пакости. Ето с какво сте се отличили, ето как сте придобили собствено лице. Но мозайката на вашата същност трябва отново да се съедини иначе всичко е било напразно, иначе ВСИЧКО Е БИЛО НАПРАЗНО. Защото сглобяването, събирането също е неповторимо и уникално. Когато сте се разпарчетосвали вие сто го правили безсъзнателно, интуитивно. Вие сте се отдалечавали от Бога безсъзнателно, без да съзнавате, без да си давате сметка какво се случва, Той е знаел истината, намерението ви, затова ви е позволил и е започнал да чака, да чака ВАС, да се Върнете. Защото връщането ви не може да е безсъзнателно, трябва да е съзнателно, трябва да сте будни осъзнати, за да съберете всичките си парченца и да ги сглобите в правилния ред, тогава Целостта се възстановява от само себе си! И вие отново сте в единство с Бог, но по нов начин, вие сте се завърнали в него като Сътворци, Осъзнали и Вникнали в Неговата в същността на Творенето-Бог. Няма нищо лошо в обособяването, в отделянето, дори в разтрошаването на вашата същност , дори затова имате Свободна воля, за да можете да го сторите, никое друго същество не е в състояние да се отдели от Единството и да се пръсне, да се разедини, само Вие, само съществата със Свободна воля, затова и само те могат да бъдат Сътворци, защото само те могат и съзнателно да съберат парченцата и отново да постигнат Единство, само те могат съзнателно по своя воля да се завърнат. Единствено те могат да постигнат Бог като Творене, като уникално Творене Изново!

                                                                                                                     





Гласувай:
60



1. universalnite1neo - :) Привет ! Време беше да се завърнеш ...
07.01.2011 19:56
:) Привет ! Време беше да се завърнеш с постинг , благодаря за удоволствието, което ми достави !
цитирай
2. galatceq - :) Привет ! Време беше да се завърнеш ...
07.01.2011 20:02
universalnite1neo написа:
:) Привет ! Време беше да се завърнеш с постинг , благодаря за удоволствието, което ми достави !

Мерси , изобщо не бях сигурна дали искам да пускам нещо днес, но цял ден четох подобни четива и това ме вдъхнови :)
цитирай
3. savremennik - Ето защо мъдрецът не прави нищо, а ...
07.01.2011 20:26
Ето защо мъдрецът не прави нищо,
а само учи на мълчание.
Десетте хиляди неща се въздигат
и падат безспирно,
Създаваш, но не притежаваш,
Работиш, но без възнаграждение.
Свършената работа се забравя.
Затова остава вечна.
цитирай
4. galatceq - Ето защо мъдрецът не прави нищо, а ...
07.01.2011 20:31
savremennik написа:
Ето защо мъдрецът не прави нищо,
а само учи на мълчание.
Десетте хиляди неща се въздигат
и падат безспирно,
Създаваш, но не притежаваш,
Работиш, но без възнаграждение.
Свършената работа се забравя.
Затова остава вечна.

Нали е от "Дао дъ Дзин" ? Супер е, много съм доволна от това, особено " Създаваш, но не притежаваш "
цитирай
5. savremennik - Разбира се, специално за теб - още ...
07.01.2011 20:45
Разбира се , специално за теб - още нещо силно

Най-висшето е едва-едва познато на хората.
После идва онова, което те познават и обичат,
после онова, от което се страхуват,
после онова, което те презират.
цитирай
6. galatceq - Разбира се, специално за теб - още ...
07.01.2011 20:49
savremennik написа:
Разбира се , специално за теб - още нещо силно

Най-висшето е едва-едва познато на хората.
После идва онова, което те познават и обичат,
после онова, от което се страхуват,
после онова, което те презират.

Съвършено е ...
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - Хубава чаша, Galatceq!
07.01.2011 23:04
Ще пия от нея. Светлината на абсолюта... :)
цитирай
8. galatceq - Ще пия от нея. Светлината на абсо...
07.01.2011 23:08
malchaniaotnadejda7 написа:
Ще пия от нея. Светлината на абсолюта... :)

Мерси , да пием с наслада от нея , има за всички ! :)
цитирай
9. анонимен - Хареса ми , благодаря !
08.01.2011 08:26
Хареса ми , благодаря !
цитирай
10. rebellion - Възможно ли е по толкова хубав начин ...
08.01.2011 10:18
Възможно ли е по толкова хубав начин да се обясни Абсолюта ? Каква смайваща разлика с религиозните догми само !!!
цитирай
11. galatceq - Възможно ли е по толкова хубав начин ...
08.01.2011 10:23
rebellion написа:
Възможно ли е по толкова хубав начин да се обясни Абсолюта ? Каква смайваща разлика с религиозните догми само !!!

rebellion , догмите винаги обезценяват духовните истини , които са ни заложени изначално .
цитирай
12. valena - Четох с удоволствие
08.01.2011 11:45
Прекрасен начин да се опише уникалността. Замислих се дали да не счупя някоя от чашите си:)
цитирай
13. galatceq - Прекрасен начин да се опише уник...
08.01.2011 12:04
valena написа:
Прекрасен начин да се опише уникалността. Замислих се дали да не счупя някоя от чашите си:)

Мерси , споделеното удоволствие е най-хубаво като усещане .
Но да не станат много счупените чаши ! :)
цитирай
14. candysays - Прекрасен постинг, благодаря! Съдържа много истини.....
08.01.2011 12:56
Ето това мое стихотворение от 2003-та година е вместо коментар от мен по темата:
http://candysays.blog.bg/izkustvo/2006/08/13/edinenie.9760
/не го публикувам тук, понеже е дългичко../
Поздрави и всичко добро!
цитирай
15. galatceq - Ето това мое стихотворение от 20...
08.01.2011 13:05
candysays написа:
Ето това мое стихотворение от 2003-та година е вместо коментар от мен по темата:
http://candysays.blog.bg/izkustvo/2006/08/13/edinenie.9760
/не го публикувам тук, понеже е дългичко../
Поздрави и всичко добро!

Великолепно стихотворение , candysays ! Заслужава да се прочете много пъти !
цитирай
16. candysays - Благодаря ти, galatceq!
08.01.2011 13:17
Радвам се, че мислиш така! :)
цитирай
17. svoboda64 - Красиво и образно обяснение, Галатсея
08.01.2011 13:30
Едно ме замисли обаче... това с пръскането на чашата... Чашите или какъвто и да е там съд само изглеждат еднакви... Ако сте разглеждали какъвто и да е сервиз отблизо, няма начин да не сте забелязали, че всяка единица от него е различна. С чашите се вижда може би малко по-добре (или чинии или нещо от подобен материал), с метала е по-трудно. Нека приемем, че това са скрити "дефекти" или различия в структурата... много минимални, но все пак различия :)
А може би хората не ги виждат и затова... трошат... за да видят по остатъчните парченца каква е била изначалната нееднаква "фабрична" структура :)))

Поздрави!
цитирай
18. miaa - Добро сравнение с чашите! Образно добиваме представа за неограничените възможности, с които разполагаме!
08.01.2011 14:05
И които не използаме до край:) Понякога нашите действия са грешни, вредни, саморазрушителни.Издигаме норми, мащаби, собствена нагласа за хората , за нещата от живота! И когато се опарим , разбираме, че не сме си научили урока...Че не сме разбрали механизмите и законите на съдбата..
Не е нужно да се хвърляме неразумно, за да бъдем различни..
Нека бъдем позитивни да правим разумен риск, да се вслушваме в позитивни хора, които са предизвикали любов и щастие в своя земен път.Целта на живота не е да страдаш задължително,или да се събере голямо богатство от опит, произтичащ от всички неудачи.Житейският път е път към познание.Хората сме изложени на превратностите на съдбата, докато не проумеем смисъла на своето съществуване. Докато не проумеем и уважаваме своите индивидуални качества и ги прилагаме в живота си. И тогава ще се чувстваме добре, ще се усмихваме по- често, ще обичаме повече..Така ще бъде по- близо до абсолюта, до своята идеална доминанта! С обич, мило Момиче! Поздрави и усмивки за интересната статия:)
цитирай
19. samorasla - И най-прекрасната чаша...
08.01.2011 14:29
Погледнато от друг ъгъл, и най-съвършената и уникална чаша е просто чаша - по-важното е с какво ще я напълним. Чашата може да приемем за материалното тяло, а нейното съдържание е, в най-добрия случай, духовното ни богатство, което придобиваме по Пътя. Майсторът, който я е изваял, изпекъл и поставил на рафта очаква тя да бъде напълнена с най-доброто "вино". Вино, достойно за богове.
цитирай
20. galatceq - svoboda64 , miaa и samorasla
08.01.2011 15:40
С признателност към вашите мнения - всяко от тях е оригинално и съдържа истината :) Ще направя опит за обобщение на мненията - всички сме равни съставни части на Цялото ;)
цитирай
21. mehmedbulgaristan - galatceq ти откри Светия Граал
08.01.2011 17:56
Благодаря за интересната информация
цитирай
22. galatceq - Благодаря за интересната инфор...
08.01.2011 18:12
mehmedbulgaristan написа:
Благодаря за интересната информация

Мерси , дали не е малко силно казано все пак ? Но можеш да разчиташ, че всички интересни неща ще бъдат споделени тук :)
цитирай
23. svoboda64 - :) re: 20. galatceq - svoboda64 , miaa и samorasla
08.01.2011 18:47
"равни" - да, "еднакви" - не :))) То там е цялата мъчнотия на нещата... да се осъзнае "равнопоставеността", а не че всички сме "равни" (еднакви). На български е малко сложно и се получават двусмислици, но на английски си имат отделни термини - equity (равнопоставеност) и equality (равенство).

За да стане по-ясно ще дам "тъп" пример. Една круща не е равна на една ябълка - както и да го погледнем. Макар и едното и другото да е плод, те се различават по биохимичните си съставки, по консистенция, по вкус и т.н.
Дори моето отношение към тях може да е различно: мога да не понасям круши, а да обичам ябълки. Но за развитието на организма ми са полезни и важни както крушите, така и ябълките :)))))
Така и пред Бога ние сме равнопоставени (всеки бивайки частица от Него), но не сме равни - всеки със своята опитност, грешки и постижения...

А за другото - събирането на собствените ни парченца, както ти го описваш като последица от собственото ни натрошаване, отделяне от Бога... процесът е много сложен и изисква голяма степен на самоусъвършенстване, непостижимо за един живот, защото не могат да се изпитат, да се влезе във всевъзможните ситуации и гледни точки към същността и овладяването й. Но окуражаващото е, че Пътят е достатъчно дълъг и съобразен със скоростта на придвижване на всеки един от нас :)
цитирай
24. galatceq - "равни" - да, "...
08.01.2011 19:59
svoboda64 написа:
"равни" - да, "еднакви" - не :))) То там е цялата мъчнотия на нещата... да се осъзнае "равнопоставеността", а не че всички сме "равни" (еднакви). На български е малко сложно и се получават двусмислици, но на английски си имат отделни термини - equity (равнопоставеност) и equality (равенство).

За да стане по-ясно ще дам "тъп" пример. Една круща не е равна на една ябълка - както и да го погледнем. Макар и едното и другото да е плод, те се различават по биохимичните си съставки, по консистенция, по вкус и т.н.
Дори моето отношение към тях може да е различно: мога да не понасям круши, а да обичам ябълки. Но за развитието на организма ми са полезни и важни както крушите, така и ябълките :)))))
Така и пред Бога ние сме равнопоставени (всеки бивайки частица от Него), но не сме равни - всеки със своята опитност, грешки и постижения...

А за другото - събирането на собствените ни парченца, както ти го описваш като последица от собственото ни натрошаване, отделяне от Бога... процесът е много сложен и изисква голяма степен на самоусъвършенстване, непостижимо за един живот, защото не могат да се изпитат, да се влезе във всевъзможните ситуации и гледни точки към същността и овладяването й. Но окуражаващото е, че Пътят е достатъчно дълъг и съобразен със скоростта на придвижване на всеки един от нас :)

Съгласна съм с тези уточнения - равнопоставеността показва безкрайното разнообразие , което цари в Единството .
Пътят е дълъг и включва множество прераждания ;) Хубаво е, че се разбира от повече хора :)
цитирай
25. анонимен - Vsichki da sme podobni na Isus. O...
09.01.2011 12:59
Vsichki da sme podobni na Isus. Osven tova - tova koeto si napisala e kato pritchata za bludniqt sin - koito izliza ot bashtinata matriza no se vrushta smiren no sus svoi opit
цитирай
26. анонимен - no da ne zabravqme che inbividua...
09.01.2011 13:10
no da ne zabravqme che inbividualizma e ot satanata. Da izbqgash ot bashtinata kushta i da rabotish za sebe si, si e egoizum, i e osnoven postulat na kapitalizma, no vsushtnost e edna podmqna na eksploataziqta i izmamata - kato tazi na bankite i trudut za gospodarq
цитирай
27. mmmmmmmmm - Трябва ли да съм
24.01.2011 13:02
благодарна на всички,които ми късат душата на хиляди парченца?!
Бих предпочела по-елегантен начин да се опозная и да имам идентичност.
При теб винаги е приятно!:)
Благодаря ти!:)
Поздрави!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: galatceq
Категория: Хоби
Прочетен: 2320640
Постинги: 507
Коментари: 2666
Гласове: 9047
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031