Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2010 10:27 - Размисли за системата - рекламата
Автор: galatceq Категория: Хоби   
Прочетен: 41297 Коментари: 67 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

      Рекламата е един познат прийом от политическата действителност и пазарната икономика, водещ до манипулация на съзнанието на хората.

     Преди всичко трябва да знаем, че целта е да се завладее подсъзнанието. Какво всъщност е то и защо му се придава толкова голямо значение ? Учените го определят като качествено различна, скрита активност на мозъка, която може да оказва дълбоко влияние върху поведението и сложните форми на приспособяване и възприемане на усещанията, осъществено чрез сетивните органи. Съзнанието неизбежно се основава върху неосъзнаваните процеси, протичащи в мозъка и душата. Процесите на възприемане на информацията и преработването в нервните клетки на мозъка има точно такъв неосъзнаван характер и само резултатите от тази работа стават достъпни за съзнанието. Чрез своите сетивни органи човек получава огромно количество информация. В по-голямата си част тя остава неосмислена, но взема активно участие във формирането на нашите чувства, преживявания, желания.

     На пръв поглед подсъзнанието не се поддава на нашето съзнателно влияние. Но това не е така. Ние можем да накараме себе си да се събудим в определено зададено време. Можем също така да се накараме да запомним какво е необходимо да направим на определено място, в определено време и при определени обстоятелства. Ние въвеждаме в подсъзнанието си определена информация, която при определените от нас условия трябва да заработи. Но вътрешните механизми на тази подсъзнателна работа за нас са неизвестни. Ние виждаме само резултатите на тази вътрешна, скрита от нашето съзнание дейност на душата и мозъка.

     В предния постинг споменах за ролята на последователните повторения и резултатите от тях. Не е по-различно и при рекламите. Тези мантри, това непрекъснато повтаряне на едно и също, се прави по една проста причина - да се програмира подсъзнанието да приеме тази реалност. Подсъзнателните послания в рекламите, политическите предавания и т.н. са смайващи като количество. “Сублимално” означава “под прага”, с други думи, подсъзнанието вижда и поглъща всичко. Подсъзнанието ми възприема абсолютно всичко в стаята, докато съзнателният ми ум възприема съвсем малка част от всичко това. Подсъзнателните, или сублималните, послания се обръщат към подсъзнанието, докато съзнателният ум въобще не ги осъзнава. Ето един прост пример отпреди години: във филми са вкарвали кадър с бутилки Кока-Кола точно преди почивката. Кадърът се появявал толкова за кратко, че съзнанието не го долавяло, но подсъзнанието улавя всичко. Подсъзнанието приема посланието “Кока-Кола, Кока-Кола...” и в резултат продажбите на Кока-Кола скочили. Включвани са и други подсъзнателни послания – “Жаден съм, жаден съм...” - пак с такава цел. Ако погледнете рекламите във вестниците и телевизията, сублималното манипулиране на подсъзнанието е огромно. Ето един пример. Около 5 % от хората го улавят. Тук има подсъзнателно послание, което, ако ви го покажат, е кристално ясно. Както казах, според изследването, около 5 % от хората го виждат, а останалите - не.

     Какво правят те? Искат да ми продадат нещо само за секунда? Не това е идеята. Идеята е за тази секунда да се вкара в подсъзнанието подсъзнателното послание. Буквално, това е хипнотичен ключ, създаден да се задейства, когато влезете в магазина и видите продукта. Тогава нещата се задействат и си купувате продукта. Така действа този механизъм. Това не се случва, само когато се опитват да ви продадат торта или бутилка джин. Това става и в политическите реклами, изявления и в медиите като цяло. Така се манипулира подсъзнателната ни реалност

     А да ви прави впечатление в колко много реклами има сексуални послания ? Подвеждат ни да вярваме, че живеем в сексуално освободено общество. Всъщност, живеем в сексуално потиснато общество. Ние отричаме толкова много неща, които не ни изнасят, не само сексуалните. Чрез подсъзнателните послания се манипулира точно това. Чрез сексуалните подсъзнателни послания ви привличат на подсъзнателно ниво чрез рекламата, макар съзнателният ум да не знае защо е привлечен. Съзнателният ум, който отрича сексуалността и много други емоции, изключва онова, което гледа. Така те имат прекрасната изгода да привлекат хората към рекламата на подсъзнателно ниво, докато съзнателният ум не вижда какво точно го привлича.

     Могат да бъдат дадени още десетки примери , но аз смятам да се огранича до тук. При всички положения отделените пари за закупуването на рекламиран продукт е най-малката загуба,която системата е нанесла на хората. Тоталното контролиране на човешкото съзнание, вследствие на всички тези похвати за въздействие води до потискане на личността, отчуждаване на хората един от друг, живот на границата между две реалности и в крайна сметка – превръщането на човека в биоробот.

     Затова смятам, че задача на всеки е да се отнася с повишено внимание към подаваната от системата информация и знаейки как действа тя – да не се оставя да го програмира безкрайно.  




Гласувай:
15



1. universalnite000 - :) Добре показваш връзката между ...
08.05.2010 10:34
:) Добре показваш връзката между подсъзнанието и внушенията, които възприема. Отново поздравления ;)
цитирай
2. galatceq - Все пак работих известно време и ...
08.05.2010 10:37
Все пак работих известно време и като рекламен агент , предполага се, че съм схванала нещо !
цитирай
3. universalnite000 - Ре 2
08.05.2010 10:40
;) Интересно . Не се и съмнявам, че си схванала. Все пак да отбележа - ако имаш достатъчно съзнателна информация не можеш да бъдеш зомбиран от тези послания , не се отнася само за рекламите .
цитирай
4. galatceq - ;) Интересно. Не се и съмнявам, че си ...
08.05.2010 10:42
universalnite000 написа:
;) Интересно . Не се и съмнявам, че си схванала. Все пак да отбележа - ако имаш достатъчно съзнателна информация не можеш да бъдеш зомбиран от тези послания , не се отнася само за рекламите .

:))) Разбира се, но я погледни какво става наоколо ? Да не говорим за рекламите за отпускане на кредити - фактите говорят :(
цитирай
5. pameladiaz - Отново си точна, galatceq ! Рекл...
08.05.2010 10:45
Отново си точна , galatceq ! Рекламите са ни зомбирали до неузнаваемост .
:) Хубав, слънчев ден ти желая !
цитирай
6. universalnite000 - Ре 4
08.05.2010 10:47
Това не си струва да се отбелязва дори, толкова трагичен е резултатът. Предполагам много хора сега си дават сметка за това , но ... след дъжд качулка !
цитирай
7. galatceq - Отново си точна, galatceq ! Рекл...
08.05.2010 10:50
pameladiaz написа:
Отново си точна , galatceq ! Рекламите са ни зомбирали до неузнаваемост .
:) Хубав, слънчев ден ти желая !

Мерси, и твоят да е слънчев , pameladiaz :)
цитирай
8. анонимен - не се чудете...
08.05.2010 10:52
а свикнете , не си мислете, че ще промените нещо
цитирай
9. galatceq - Това не си струва да се отбелязва ...
08.05.2010 10:55
universalnite000 написа:
Това не си струва да се отбелязва дори, толкова трагичен е резултатът. Предполагам много хора сега си дават сметка за това , но ... след дъжд качулка !

Прав си , но въпреки стореното с тези кредити никога не е късно да си отворим очите ;) Затова и писах всичко това !
цитирай
10. galatceq - а свикнете, не си мислете, че ще п...
08.05.2010 10:56
анонимен написа:
а свикнете , не си мислете, че ще промените нещо

?! От такова мислене манипулациите продължават и системата затвърждава доминацията в съзнанията на хората !
цитирай
11. universalnite000 - Ре 10
08.05.2010 10:59
:)) И това ако е мислене на анонимния - нямам думи. Нали точно на това разчитат от върховете ?
цитирай
12. galatceq - :)) И това ако е мислене на анонимния ...
08.05.2010 11:01
universalnite000 написа:
:)) И това ако е мислене на анонимния - нямам думи. Нали точно на това разчитат от върховете ?

Така е по-удобно - освобождава от необходимостта на осмислянето ;) До болка познато :(
цитирай
13. анонимен - айде де
08.05.2010 11:04
и вие сте едни мислители ! ами как без реклама, как ще разберат за нещо другите, ако не се рекламира ????
цитирай
14. galatceq - и вие сте едни мислители ! ами как без ...
08.05.2010 11:08
анонимен написа:
и вие сте едни мислители ! ами как без реклама, как ще разберат за нещо другите, ако не се рекламира ????

Ето, че не се разбираме - къде видя, че оспорвам самата реклама , която по своята същност е нещо неутрално ? Дали ефектът и ще е положителен или негативен зависи именно от неоповестените цели, които тя преследва, а в съвременния вариант определено преобладава второто ;) Дано съм била по-ясна !
цитирай
15. universalnite000 - Само още нещо мисля, че си пропус...
08.05.2010 11:15
Само още нещо мисля, че си пропуснала - как например с малки букви са оповестени например тарифите и условията на абонамента в рекламата на мобилните оператори ;)
цитирай
16. galatceq - Само още нещо мисля, че си пропус...
08.05.2010 11:18
universalnite000 написа:
Само още нещо мисля, че си пропуснала - как например с малки букви са оповестени например тарифите и условията на абонамента в рекламата на мобилните оператори ;)

Вярно, не се сетих за това, но неслучайно казвам, че има още десетки примери . Важното е основното - как ни манипулират ;)
цитирай
17. анонимен - все пак
08.05.2010 11:24
не отричайте изцяло рекламата , вижте и тук малко повече http://midion.biz/services.html
цитирай
18. galatceq - не отричайте изцяло рекламата, ...
08.05.2010 11:30
анонимен написа:
не отричайте изцяло рекламата , вижте и тук малко повече http://midion.biz/services.html

Прегледах и не видях нещо ново , пак повтарям - не я отричам нея, изясних вече кое ;)
цитирай
19. universalnite000 - Ре 16
08.05.2010 11:54
Това е много важно, защото когато съзнанието е наясно с подсъзнателната манипулация, то я вижда съвсем ясно и повече не се поддава на тази манипулация. Когато тези подсъзнателни послания бъдат показани на съзнателния ум, вече няма начин той да бъде заблуден да не ги види отново.
цитирай
20. galatceq - Това е много важно, защото когато ...
08.05.2010 11:56
universalnite000 написа:
Това е много важно, защото когато съзнанието е наясно с подсъзнателната манипулация, то я вижда съвсем ясно и повече не се поддава на тази манипулация. Когато тези подсъзнателни послания бъдат показани на съзнателния ум, вече няма начин той да бъде заблуден да не ги види отново.

:) Едва ли може да се спори с това , правилно отбелязваш .
цитирай
21. анонимен - Малко допълнение
08.05.2010 12:01
Не отричам рекламата като начин на информация. Съгласна съм, че натрапчивата реклама е едно от многото средства за манипулация на обществото. Как точно - не мога да си обясня. На мен специално ми действа отблъскващо и някои стоки не ги купувам именно заради начина на рекламирането им. Чудна ми е следната ситуация: по телевизията върви филм, хубав, интересен, завладяващ вниманието, и на най-интересното място - хоп, реклама. Значи, всичкият труд на целия екип, сътворил филма, е отишъл по дяволите. Всички внушения, за които са работили много хора, са пометени от някаква тъпа реклама за прах за пране. И да не е тъпа - все едно. И да смениш канала - край, ти си вече разконцентриран. Чудя се как филмовата гилдия търпи това посегателство и не протестира. Необяснимо ми е. А може би обяснението е много просто - пари, пари и пак пари
цитирай
22. galatceq - Не отричам рекламата като начин на ...
08.05.2010 12:08
анонимен написа:
Не отричам рекламата като начин на информация. Съгласна съм, че натрапчивата реклама е едно от многото средства за манипулация на обществото. Как точно - не мога да си обясня. На мен специално ми действа отблъскващо и някои стоки не ги купувам именно заради начина на рекламирането им. Чудна ми е следната ситуация: по телевизията върви филм, хубав, интересен, завладяващ вниманието, и на най-интересното място - хоп, реклама. Значи, всичкият труд на целия екип, сътворил филма, е отишъл по дяволите. Всички внушения, за които са работили много хора, са пометени от някаква тъпа реклама за прах за пране. И да не е тъпа - все едно. И да смениш канала - край, ти си вече разконцентриран. Чудя се как филмовата гилдия търпи това посегателство и не протестира. Необяснимо ми е. А може би обяснението е много просто - пари, пари и пак пари

Съгласна съм за доминиращя финансов мотив, нали сега рекламите са водещо перо за всеки . Но и внушенията не трябва да се пренебрегват , сигурно на Вас не влияят така ако съдя от казаното, но при повечето ...
цитирай
23. miaa - Не може да се отрече, рекламата. Тя ...
08.05.2010 12:50
Не може да се отрече, рекламата.Тя има своите положителни прояви, на първо място, финансовите и пр. Но не бива да допускаме да ни влияе дотолкова, че да загубим индивидуалността си.Да избираме своя начин на живот,да пазим своите ценности и желания.Да ги уважаваме и у другите! 80% от българите се водим от модните течения..попфолк, начин на обличане и др.Всяко нещо , което е прекалено е вредно! Поздрави Galateq за съдържателната статия! Много може да се говори за нея..огромна тема:)
цитирай
24. galatceq - Не може да се отрече, рекламата. Тя ...
08.05.2010 13:19
miaa написа:
Не може да се отрече, рекламата.Тя има своите положителни прояви, на първо място, финансовите и пр. Но не бива да допускаме да ни влияе дотолкова, че да загубим индивидуалността си.Да избираме своя начин на живот,да пазим своите ценности и желания.Да ги уважаваме и у другите! 80% от българите се водим от модните течения..попфолк, начин на обличане и др.Всяко нещо , което е прекалено е вредно! Поздрави Galateq за съдържателната статия! Много може да се говори за нея..огромна тема:)

:) Mерси, темата е много голяма и всеки може да се замисли над нея .
цитирай
25. анонимен - Нямам какво да добавя.
08.05.2010 13:44
Ти просто обощаваш моите мисли, както в тоя постинг, така и в предишните. Заради няколко души, все още няма да се откажа от интернет.
цитирай
26. galatceq - Ти просто обощаваш моите мисли, ...
08.05.2010 13:50
kushel написа:
Ти просто обощаваш моите мисли, както в тоя постинг, така и в предишните. Заради няколко души, все още няма да се откажа от интернет.

:) Мерси. Още докато бях рекламен агент се зарекох, че тези неща трябва да се споделят с останалите . Разбираш ме !
цитирай
27. анонимен - Vapros na vijdane e za reklamite kak ...
08.05.2010 15:58
Vapros na vijdane e za reklamite kak manipolirat, no az sam po-sklonna da se saglasq s pisanoto , zashoto sam se lagala da kupuvam neshta, koito posle razbiram, 4e ne sa mi trqbvali tolkova .
цитирай
28. galatceq - Vapros na vijdane e za reklamite kak ...
08.05.2010 16:06
анонимен написа:
Vapros na vijdane e za reklamite kak manipolirat, no az sam po-sklonna da se saglasq s pisanoto , zashoto sam se lagala da kupuvam neshta, koito posle razbiram, 4e ne sa mi trqbvali tolkova .

:) Да си призная - и аз в миналото съм правила същите неща, но ето че ми светна какво е реалното положение. Не на последно място роля в това изигра фактът, че бях рекламен агент ;)
цитирай
29. mmmmmmmmm - Често се питам...
08.05.2010 16:47
защо "изключвам",когато почнат рекламите?!:)))Как съм осъзнала манипулацията?!:))
Поздравления,galatceq!:))
При теб е винаги приятно и полезно!:)))
цитирай
30. galatceq - защо "изключвам", к...
08.05.2010 16:50
mmmmmmmmm написа:
защо "изключвам",когато почнат рекламите?!:)))Как съм осъзнала манипулацията?!:))
Поздравления,galatceq!:))
При теб е винаги приятно и полезно!:)))

:) И много добре правиш , явно подсъзнателно си доловила какво се крие зад всичко това . Поздрави и за теб :)
цитирай
31. universalnite000 - На пръв поглед е малко встрани, но ...
08.05.2010 17:32
На пръв поглед е малко встрани , но виж нещо от "Тихи оръжия за безшумни войни"

Евентуално, в крайна сметка всеки индивид би могъл да бъде поставен под контрол, като се изучат неговите консуматорски навици и предпочитания. Тази информация се събира с помощта на щрих-кода върху опаковките на стоките при пазаруването с кредитни и дебитни карти. В бъдеще, за да се предотврати възможността за злоупотреби с кредитни карти, върху челото или ръката на законния им собственик ще бъде татуиран щрих-код, невидим при нормално осветление
цитирай
32. galatceq - На пръв поглед е малко встрани, но ...
08.05.2010 17:41
universalnite000 написа:
На пръв поглед е малко встрани , но виж нещо от "Тихи оръжия за безшумни войни"

Евентуално, в крайна сметка всеки индивид би могъл да бъде поставен под контрол, като се изучат неговите консуматорски навици и предпочитания. Тази информация се събира с помощта на щрих-кода върху опаковките на стоките при пазаруването с кредитни и дебитни карти. В бъдеще, за да се предотврати възможността за злоупотреби с кредитни карти, върху челото или ръката на законния им собственик ще бъде татуиран щрих-код, невидим при нормално осветление

Нищо чудно, на всеки е известно как информацията от кредитните карти се проследява . Мерси за допълнителното инфо :)
цитирай
33. zahariada - Поздрави!
08.05.2010 19:28
В общият случай, тези 95%, не подсъзнаниеето е уязвимо, липсата на достатъчно съзнание и оттам дебалансиране на взаимодействието. Да не забравяме, че има още две нива на съзнанието. Надсъзнание и свръхсъзнание. Ако ние не сме овладяли основното -съзнанието, манипулациите винаги ще успяват. Подсъзнание - Онова, което вече е изградено, преживяно (умения, навици, привички, условни и безусловни рефлекси). Чрез тях душата дава командите за действие (чувства, эмоции, подсъзнателни или БЕЗсъзнателни действия).
цитирай
34. galatceq - В общият случай, тези 95%, не под...
08.05.2010 19:34
zahariada написа:
В общият случай, тези 95%, не подсъзнаниеето е уязвимо, липсата на достатъчно съзнание и оттам дебалансиране на взаимодействието. Да не забравяме, че има още две нива на съзнанието. Надсъзнание и свръхсъзнание. Ако ние не сме овладяли основното -съзнанието, манипулациите винаги ще успяват. Подсъзнание - Онова, което вече е изградено, преживяно (умения, навици, привички, условни и безусловни рефлекси). Чрез тях душата дава командите за действие (чувства, эмоции, подсъзнателни или БЕЗсъзнателни действия).

:) Съгласна съм с твоето уточнение, споменах само за подсъзнанието, за да бъде достъпно . Поздрави и лека вечер :)
цитирай
35. zahariada - Благодаря!
08.05.2010 19:35
И на теб
цитирай
36. анонимен - Ха-Ха-Ха.
08.05.2010 20:31
Добро утро,бе хора!Чак сега ли го разбирате?!
цитирай
37. galatceq - Добро утро, бе хора!Чак сега ли го ...
08.05.2010 20:33
анонимен написа:
Добро утро,бе хора!Чак сега ли го разбирате?!

:) Добър ден , не е чак сега ;)
цитирай
38. podvodni - А ето и моето скромно мнение. Рек...
08.05.2010 23:29
А ето и моето скромно мнение. Рекламата по принцип е средство за продажба на дадена стока. Рекламата е онзи вид информационно представяне на стоката където в рекордно кратко време трябва да се кажат много неща. Но в съвременният англо-саксонски модел където под икономика се разбира не количеството на произведена продукция, а количеството пари постъпили посредством продажба рекламата с елементи на подсънателно влияние добива изключително важна функция. Същевременно чрез подсъзнателното внушени посредством рекламата се залагат основите на послушното стадо. Едва ли би учудило някого ако посредством реклама и въобще медии се моделира дадено поведение на индивида в точно удобният момент. Точно такова поведение бе демонстрирано миналата година по време на изборите в България в частност, а като цяло в ЕС. Успокояващото е че дадено моделиране е еднократно което не може да се повтори защото се явява с изчирпан ресурс в момента на ползване. Днес сме свидетели на отрезвяване у хората. Същевременно подсъзнателното моделиране се явява като един вид вирус или зараза който действа в нашият организъм. И като всеки органиъм в които е попаднало чуждо нему тяло веднага се задействат имунните сили и самият органиъм изготвя своята защита. Третиран един път с даден вид манипулация организма се явява ваксиниран за този вид зараза. По същият начин по който се ваксинират малките деца прлотив едра шарка например. На лице е тенденция на ограничаване на подсъзнателното възприемане на внушения посредством реклама. Защото повсевместното използване на този род внушения е създал имунитет в подсъзнанието. Разбира се това се знае от манипулаторите и се търсят нови начини за внушение. Независимо че вече имаме изграден някакъв имунитет това не бива да ни успокоява, а да ни държи нащрек. Как? Единственият начин е като приемаме рекламата само като вид информация, а не задължение. Не е нужно да смените работещият телефон за друг само защото има един бутон повече.
цитирай
39. galatceq - Добре си ме разбрал. Нужна ни е из...
08.05.2010 23:41
Добре си ме разбрал. Нужна ни е изчистена от всякакви манипулации реклама. А за да стигнем до това положение трябва хармонизация и във всичко останало - нещата са взаимно свързани и би било наивно да се мисли, че ако променим само 1 - 2 от сферите ни на живот , това ще е достатъчно ;)
цитирай
40. podvodni - За сега това няма как да стане. За...
09.05.2010 00:28
За сега това няма как да стане. Защото на задкулисието е необходима всяка възможнаст за въдействие. От една страна това е добре за нас, защото по този начин се усилва вътрешният имунитет. Всъщност този вид реклами ни правят огромна услуга защото засилвайки ни подсъзнателните съпротивителни сили може и ще се окажем неуязвими точно в сюблимният момент. Спомни си преди инвазията в Ирак каква пропаганда вървеше повсевместно навсякъде. Доводите на САЩ се приемаха. След това лъсна лъжата. Днес този вид манипулация относно Иран не върви. А намирането на нов вид манипулация е огромен проблем за манипулаторите.
цитирай
41. анонимен - хъм)))
09.05.2010 09:29
само като вметка, не да опонирам.
това с 25 кадър е ДОКАЗАНА ИЗМИСЛИЦА))))
ако беше вярно- ех, колко лесна ще е работата на всички маркетолози))))

това, че рекламите се правят, за да ни карат да потребяваме - така е, но не пиши гпупости, олекваш)))
цитирай
42. galatceq - само като вметка, не да опонирам. ...
09.05.2010 09:36
alexalex написа:
само като вметка, не да опонирам.
това с 25 кадър е ДОКАЗАНА ИЗМИСЛИЦА))))
ако беше вярно- ех, колко лесна ще е работата на всички маркетолози))))

това, че рекламите се правят, за да ни карат да потребяваме - така е, но не пиши гпупости, олекваш)))

Имаш ли сигурни източници, че е измислица ;) Като чуя някой да ми се врича, че е отлично осведомен кое как е - бягам надалеч !
цитирай
43. galatceq - За сега това няма как да стане. За...
09.05.2010 09:40
podvodni написа:
За сега това няма как да стане. Защото на задкулисието е необходима всяка възможнаст за въдействие. От една страна това е добре за нас, защото по този начин се усилва вътрешният имунитет. Всъщност този вид реклами ни правят огромна услуга защото засилвайки ни подсъзнателните съпротивителни сили може и ще се окажем неуязвими точно в сюблимният момент. Спомни си преди инвазията в Ирак каква пропаганда вървеше повсевместно навсякъде. Доводите на САЩ се приемаха. След това лъсна лъжата. Днес този вид манипулация относно Иран не върви. А намирането на нов вид манипулация е огромен проблем за манипулаторите.

Подчертано антивоенно настроена съм, доколкото знам всяка инвазия в историята - поне от по-ново време е съпроводена от големи манипулации .
цитирай
44. pin777 - Хъм нещо не си с вярна информация
09.05.2010 09:51
http://horoskop.rozali.com/zagadki/p10203.html

Ето да го копирам и за всички незапознати...


'' Но историята на 25-ия кадър е следната.

През 1957 г. американският психолог Джеймс Уайкъри прави интересен експеримент: прожектира документален филм и в даден момент с помощта на допълнителен апарат показва на екрана реклама на кока-кола. Кадърът се появява за свръх кратко време и зрителите изобщо не осъзнават, че виждат ода за прословутата напитка. След сеанса обаче се скупчват на бюфета, за да си купят бутилка кока-кола. В киното и телевизията кадрите се сменят 24 пъти в секунда, затова този метод на въздействие е назован "25-ият кадър". Според Уайкъри и мнозина негови колеги прожекцията на рекламата обработва подсъзнанието - информацията се отпечатва в мозъка на зрителя механично, той няма понятие за това.

До края на миналия век изследвания на ефекта от 25-ия кадър се провеждат в различни държави. Върху стандартен телевизионен сигнал например наслагват ново изображение - мъничка геометрична фигурка или точица бяга по екрана, очертавайки концентрични окръжности, обединени в спирала. Всичко това става толкова бързо, чe зрителят не го съзира. ''
цитирай
45. pin777 - И за да не сложите под съмнение данните в горния сайт
09.05.2010 09:56
http://ru.wikipedia.org/wiki/25-й_кадр
цитирай
46. galatceq - Щом искаш допълнително инфо от д...
09.05.2010 09:56
Щом искаш допълнително инфо от други сайтове - и аз мога да предложа нещо :
25 кадър
какво е 25-ти кадър?

ще използвам определението от сайта на сблъсък като най-достъпно написан и обяснен на български а иначе литература в интернет по въпроса никак не липсва:
“Повечето хора са наясно какъв е принципът на киното: отделни снимки (кадри) се сменят с голяма бързина – стандартът е 24 кадъра от кинолентата да преминат пред окото за 1 секунда. Нашето зрение е така устроено, че долавя само промяната в тези отделни статични кадри и мозъкът ги регистрира като движение. Ако на кинолентата се добави един-единствен кадър, който да е различен, окото на зрителя ще го отчете, но тъй като това е само една двайсет и пета част от секундата, мозъкът само ще го регистрира без да го допуска до съзнанието. Според психолозите, слагането на 25-и кадър може да се използва като метод за подсъзнателно влияние върху зрителя. В киното е забранено да се влага 25-и кадър с рекламна цел. Иначе този метод се използва от художествени събражения: в зависимост от това какво има на самия кадър – би могло да се постигне желано въздействие върху зрителя. Например, в криминален филм един 25-и кадър би могъл да събуди чувство на тревожност; в един еротичен (не порнографски) филм 25-и кадър с актова сцена може да предизвика възбуда и т. н. Но всичко това не можа да навреди на психиката. Ефектът трае докато сте в киносалона. ”

добавям лекичко за да не бъде едностранчиво (понеже това са оправданията на предаването по повод обвиненията към тях, че ползват такъв за въздействие) и допълнението от сайта на тангра:
“25-ти кадър e термин, останал от времето, когато кадрите са били 24 и не се има впредвид вмъкване на допълнителен кадър буквално, а замяна на 25-тия съществуващ кадър с друг манипулативен. В някой случай, кадрите са повече от 1/25, но скоростта на възпроизвеждане, възпрепятства тяхното съзнателно
възприемане”

ето и няколко синтезирани линка, които ми хванаха окото:
http://english.mn.ru/english/issue.php?2002-32-25
http://www.imadrugpat.org/btv.htm
http://www.digsys.bg/bgnews/show_story.html?issue=90988728&media=47454702&class=47458062&story=183800448
http://www.tangra.org/db/vnusheniq/video/btv.html

….

какви мисли му минават на човек като изчете това?

забележка:
цитираните линкове изразяват отношение на авторите на статиите и материалите от тях. тъй като ми е невъзможно да проверя достоверността им не ангажирам мнението си с тях. просто ги цитирам като източник на информация, общодостъпен в интернет и свободен за всички. правата върху материалите са на техните собственици.

http://www.ambientdefocus.com/weblog/?p=108
цитирай
47. pin777 - Аз цитирах по-горе достатъчно достоверен източник Уикипедия
09.05.2010 10:03
;)
цитирай
48. galatceq - ;) :)) Извод - вярвайте само и е...
09.05.2010 10:04
pin777 написа:
;)

:)) Извод - вярвайте само и единствено на Уикипедия , така ли да разбирам ;)
цитирай
49. pin777 - :))
09.05.2010 10:08
Не знам кой от двама ни не е пил достатъчно кафе ;)

Струва ли ми се или си мислиш, че споря с теб ?

п.п: сега ще се разбере кой не пие сутрин достатъчно кафе ... :D
цитирай
50. анонимен - хъм)))
09.05.2010 10:09
не съм осведомен, защото професионално се занимавам с маркетинг и съм попрочел нещичко по въпроса)))
след 1957 година експериментът с кока колата е повторен поне 50 пъти. без никакъв ефект (понеже това не е готина новина го пише само в специализираните учебници по маркетинг и по психология). до момента никой не успя (научно) да докаже, че скритите кадри могат да накарат някого да прави нещо. далеч по-прост е примера със скарата на открито - когато замирише на кюфте и на хората им се прияжда (нищо по-различно от опитите на Павлов с кучето, мен ако ме питаш, защото започва слюноотделяне и отделяне на стомашни сокове).
зная колко готино е да си мислим, че манипулацията е толкова лесна и че постоянно сме зомбирани, но - повярвай ми - нито е лесно, нито става така.
според скромния ми 10 годишен опит в областта на маркетинга - хората потребяват с емоция и разум (70/30) на ниво съзнание. при подсъзнателното - до момента (подчертавам) никой не е успял да го докаже. след всеки уж успешен опит се прави нов, независим и се оказва, че... ами , че не работи)))
ако наистина се интеесуваш как се манипулира - не само чрез реклама - ще ти пратя линкове))))
цитирай
51. galatceq - Не знам кой от двама ни не е пил дос...
09.05.2010 10:10
pin777 написа:
Не знам кой от двама ни не е пил достатъчно кафе ;)

Струва ли ми се или си мислиш, че споря с теб ?

п.п: сега ще се разбере кой не пие сутрин достатъчно кафе ... :D

;) За кафето трябва да те разочаровам - пия чай .
цитирай
52. galatceq - не съм осведомен, защото профес...
09.05.2010 10:13
alexalex написа:
не съм осведомен, защото професионално се занимавам с маркетинг и съм попрочел нещичко по въпроса)))
след 1957 година експериментът с кока колата е повторен поне 50 пъти. без никакъв ефект (понеже това не е готина новина го пише само в специализираните учебници по маркетинг и по психология). до момента никой не успя (научно) да докаже, че скритите кадри могат да накарат някого да прави нещо. далеч по-прост е примера със скарата на открито - когато замирише на кюфте и на хората им се прияжда (нищо по-различно от опитите на Павлов с кучето, мен ако ме питаш, защото започва слюноотделяне и отделяне на стомашни сокове).
зная колко готино е да си мислим, че манипулацията е толкова лесна и че постоянно сме зомбирани, но - повярвай ми - нито е лесно, нито става така.
според скромния ми 10 годишен опит в областта на маркетинга - хората потребяват с емоция и разум (70/30) на ниво съзнание. при подсъзнателното - до момента (подчертавам) никой не е успял да го докаже. след всеки уж успешен опит се прави нов, независим и се оказва, че... ами , че не работи)))
ако наистина се интеесуваш как се манипулира - не само чрез реклама - ще ти пратя линкове))))

Опитът си е опит , но кажи тогава защо наистина повечето хора действително купуват масово рекламирани продукти и услуги , както и се вслушват в политическите послания ? Ако това не е зомбиране ( дори да допуснем, че не е заради 25-ти кадър ) - какво да го охарактеризираме ?
цитирай
53. pin777 - Ясно, спориш ;)
09.05.2010 10:14
Не съм в много добра кондиция за спор, пил съм само едно кафе. Чая е хубаво нещо, стига да не е много силен.
цитирай
54. galatceq - Не съм в много добра кондиция за с...
09.05.2010 10:17
pin777 написа:
Не съм в много добра кондиция за спор, пил съм само едно кафе. Чая е хубаво нещо, стига да не е много силен.

:)) Билков как ти звучи ?
цитирай
55. pin777 - Нека да добавим още едно определение към темата
09.05.2010 10:19
И то е 'тормоз посредством реклама' , разбирам да рекламираш нещо по нормален начин. Пускаш му реклама като за нормални хора, ама не. Не ни имат за нормални щом една реклама я повтарят по 1000000 пъти на ден, чак ми действат противно и ми идва да строша телевизора. Тааа реклами не гледам, дразнят ме, избива ме на 'садизъм' :D
цитирай
56. galatceq - И то е 'тормоз посредством рекла...
09.05.2010 10:22
pin777 написа:
И то е 'тормоз посредством реклама' , разбирам да рекламираш нещо по нормален начин. Пускаш му реклама като за нормални хора, ама не. Не ни имат за нормални щом една реклама я повтарят по 1000000 пъти на ден, чак ми действат противно и ми идва да строша телевизора. Тааа реклами не гледам, дразнят ме, избива ме на 'садизъм' :D

Ами да, защо мислиш в предния пост пуснах това : Както добре отбелязва Йозеф Киршнер в своята книга “Манипулирайте, но правилно” - “Колкото броят на повторенията на твърденията е по-голям, нараства и готовността на човек да се вслуша в посланието. Този ефект нараства, ако се умножава и броят на последователните повторения.”
цитирай
57. анонимен - защо купуват хората?
09.05.2010 10:24
хъмм... труден въпрос, наистина. според едно , продължило над 27 години, изследване (страшно скъпо и страшно сериозно) хората купуват заради ей тия 4 неща:
- нужда
- подражание
-страх
-гордост

като най-интересната част е, че за нуждата даваме около 15-20 % от парите си, останалото е заради другите 3 причини.

за политиката не смея да взимам отношение (не съм професионалист), но подозирам, че и там е същото, даже пропорциите са подобни.))))
цитирай
58. pin777 - Билков .. ммм да
09.05.2010 10:25
добре ми звучи, стига да не е като последните Български цигари /made in China/ че братята китайци слагат квото им падне за пълнеж, шегуавам се да уточня. Понякога хумора ми е доста неуловим :D

Най-омразна ми беше рекламата на Спрайт за оня багер дето смазва горкия инженер :D
Разбирам, че беше от оня тип , модерния - да се говори за нея, макар и да действа шокиращо, ама въпреки това - дразнеше ме. Спрях да пия спрайт.. :D
цитирай
59. galatceq - хъмм. . . труден въпрос, наистина. ...
09.05.2010 10:27
alexalex написа:
хъмм... труден въпрос, наистина. според едно , продължило над 27 години, изследване (страшно скъпо и страшно сериозно) хората купуват заради ей тия 4 неща:
- нужда
- подражание
-страх
-гордост

като най-интересната част е, че за нуждата даваме около 15-20 % от парите си, останалото е заради другите 3 причини.

за политиката не смея да взимам отношение (не съм професионалист), но подозирам, че и там е същото, даже пропорциите са подобни.))))

Значи обобщено - поради липса на свое мнение . Има нещо такова - далеч по-лесно е да приемеш наготово нечий поднесен на тепсия възглед, отколкото да изградиш свой уникален такъв ;)
цитирай
60. pin777 - 57. alexalex
09.05.2010 10:29
Да ти кажа това изследване ще да е общо казано, без да твърдя , че съм професионалист в сферата. За всяка една държава ще е различно особено процентното съотношение. Само за пример - надали ще е същото в Сомалия , примерно :D
цитирай
61. galatceq - добре ми звучи, стига да не е като ...
09.05.2010 10:29
pin777 написа:
добре ми звучи, стига да не е като последните Български цигари /made in China/ че братята китайци слагат квото им падне за пълнеж, шегуавам се да уточня. Понякога хумора ми е доста неуловим :D

Най-омразна ми беше рекламата на Спрайт за оня багер дето смазва горкия инженер :D
Разбирам, че беше от оня тип , модерния - да се говори за нея, макар и да действа шокиращо, ама въпреки това - дразнеше ме. Спрях да пия спрайт.. :D

:)) Добре си направил. Това си е чиста проба агресия . Сещам се и за детското филмче "Том и Джери", където агресията също изобилства .... отново нещо ни внушават ;)
цитирай
62. анонимен - pin777
09.05.2010 10:35
естествено, че в Сомалия не работи)))
но светът - за щастие не е само Сомалия (или болен български пенсионер, който не е в тези рамки).
говоря за останаите - да го наречем 70-80 %.
колко чанти трябват на една жена? колко вратовръзки на един мъж? колко чифта обувки имаш? (1 или повече?).

и не забравяй, че са интересни тези, които могат да купуват. бедните - не са))))
(малко гадно е, но си е истина)
цитирай
63. pin777 - Ооо по тая тема може да поспорим
09.05.2010 10:43
Тук върви и една друга схема ' как да вземем парите и на бедняка' . Защото едно е да вземеш парите на беден, друго е да вземеш парите на бедните.Пример: от един беден на месец 10 лв, от 4 000 000 бедни по 10 лв..
цитирай
64. galatceq - :)) Момчета, спорът ви е интересен, ...
09.05.2010 10:45
:)) Момчета , спорът ви е интересен, но аз трябва да излизам, по-късно ще се включа да прочета какво сте написали ;) Успешен ден на всички :)
цитирай
65. анонимен - pin777
09.05.2010 11:05
само като вметка, че и аз излизам - тия 10 лева ги взимат чрез данъци и акцизи, спок. ама това го прави държавата, а не гаднита капиталисти и маркетолози.
само сметни колко е акциза на горивата (нафтата я сипвам на 2.23 лева) и ще разбереш)))
а с рекламите се тормозят хората, които имат излишъци - демек, могат да си позволят нещо извън минимума за оцеляване.
пак напомням - виж колко обувки, маратонки, ризи и дънки имаш в гардероба и ще се сетиш, че купуваш заради страх, гордост и подражание. не, че е лошо - и аз съм така. и светът се развива заради потреблението, не заради нещо друго)))
цитирай
66. pin777 - И аз да вметна
09.05.2010 11:30
и уточня какво имах предвид, аз пък давам 10 лв за такса на gsm-a. Отделен е въпроса, че плащам далеч повече, но да речем средно статистично 10 лв от всеки...
цитирай
67. анонимен - Рекламата
11.05.2010 12:10
Рекламата я възприемам като комарите и мухите- досадни, отвратителни. Онзи ден гледах филма "Преводачката" по Нова. Чудесен, но се отвратих- имаше по време на филма 40 мин. реклама.
Но има и нещо хубаво. Срещу гадната реклама има измислено нещо- ДИСТАНЦИОННОТО!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: galatceq
Категория: Хоби
Прочетен: 2319488
Постинги: 507
Коментари: 2666
Гласове: 9047
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031