Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2010 09:39 - Учени: Мозъкът на вярващите и на атеистите работи по различен начин
Автор: galatceq Категория: Хоби   
Прочетен: 38587 Коментари: 76 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

imageГрупа канадски изследователи са провели експеримент, който имал за цел да разкрие дали и как вярата оказва влияние върху познавателните способности на човека.

Учените от Университета на Торонто, под ръководството на Майкъл Инцлихт, разделили изследваните лица на две отделни групи: вярващи и атеисти. Измерванията на мозъчната активност на доброволците по време на изпълнението на зададените тестове, показали ясна разлика между групите.

 

За целта на проучването бил използван психологически тест, състоящ се от думи, назоваващи конкретни цветове, като същевременно самите думи били отпечатани с различен цвят, несъответстващ на тяхното значение (например думата „червен” отпечатана в синьо). Същността на задачата се състои в следното: когато участниците трябва да назоват цвета на шрифта, те често допускат грешки, заради подсъзнателния стремеж да прочетат думата. Така, в зависимост от броя на грешните отговори, може да се направи извод за способността на човека да пренасочва вниманието си и да реагира при изменение на зададените условия.

По време на решаване на теста била измерена активността на мозъка при всеки един от представителите на двете групи – вярващи и атеисти. Анализът на резултатите от експеримента показал ясни разлики между тях. “При вярващите в Бог активността на онази част от главния мозък, която е отговорна за моделиране на поведението при критична ситуация, е значително по-малка. За този отдел на мозъка може да се мисли като за своеобразна аларма, която се задейства при допусната грешка или несигурност”, твърди ръководителят на изследването проф. Майкъл Инцлихт. “Вярващите допускат по-малко грешки, по-бързо успяват да се поучат от тях без да изпадат в безизходица”, допълва той.

Все пак учените са на мнение, че напрежението в критични ситуации понякога има и положителен ефект – предизвиква мобилизирането на човека за решаване на проблемите. Освен това, ако грешките не предизвикват безпокойство, то вероятно не би се породило и желание за тяхното поправяне, смятат експертите. “В конкретния случай обаче става дума за негативния ефект от това напрежение, което в прекомерно количество предизвиква силен страх и парализиране на способността за правилна оценка и реакция. А при атеистите достигането до такава фаза се оказва много по-лесно и бързо”, коментира още проф. Инцлихт.

Превод: Весела Василева

http://psihobg.com/?p=167



Тагове:   начин,   учени,   Мозъкът,


Гласувай:
20


Вълнообразно


1. misbis - galaceia
30.03.2010 09:44
е както винаги на висота.
цитирай
2. universalnite000 - Интересно изследване, особено ...
30.03.2010 09:44
Интересно изследване , особено извода - Вярващите допускат по-малко грешки, по-бързо успяват да се поучат от тях без да изпадат в безизходица” ;)
цитирай
3. galatceq - :) Благодаря ви, приятели, старая ...
30.03.2010 09:47
:) Благодаря ви , приятели , старая се да споделям с вас всичко интересно и полезно, което съм намерила !
цитирай
4. miaa - Поздрави за хубавата стати, , Ga...
30.03.2010 10:10
Поздрави за хубавата стати,,Galateq! Хубав ден!
цитирай
5. galatceq - Хубав и светъл и от мен, miaa :))
30.03.2010 10:12
Хубав и светъл и от мен, miaa :))
цитирай
6. анонимен - яверветъ
30.03.2010 10:28
много ме заинтригува:)
цитирай
7. анонимен - а учените, как са успели да разли...
30.03.2010 11:58
а учените, как са успели да различат: кои от хората са вярващи и кои атеисти? :-P
цитирай
8. galatceq - а учените, как са успели да разли...
30.03.2010 12:08
анонимен написа:
а учените, как са успели да различат: кои от хората са вярващи и кои атеисти? :-P

:) Защо не отправиш едно запитване точно към тях ?
цитирай
9. анонимен - Има и ходещи на църква, които с жи...
30.03.2010 13:56
Има и ходещи на църква, които с живота си са по-скоро атеисти ;)
цитирай
10. galatceq - :) Самото ходене на църква не озн...
30.03.2010 13:59
:) Самото ходене на църква не означава искрена вяра , така че съм склонна да се съглася с мнението !
цитирай
11. mikino - Интересно изследване!
30.03.2010 14:33
Въпреки, че съм скептична към подобни изседвания.
Може би не съм чела достатъчно. Склонна съм да мисля, че думата "вярващ" не е съвсем точна, защото атеиста също вярва в нещо, просто не го нарича Бог. Имала съм спорове с атеисти и винаги сме достигали до извода, че все пак вярват в нещо висше.
цитирай
12. galatceq - И аз съм склонна да дам по-други н...
30.03.2010 14:41
И аз съм склонна да дам по-други названия на 2-те групи - осъзнати за Божественото и другата - фокусирани основно върху 5-те сетива. Всъщност това отразява и еволюционния процес . С тази статия не искам да внушавам някакво високомерно отношение към атеистите и техните вярвания , а само да се покаже какви разлики има ;)
цитирай
13. анонимен - Религиозното чувство е у всеки от ...
30.03.2010 15:17
Религиозното чувство е у всеки от нас, но при всеки е насочено в различна посока...Когато се сетят да изучават състоянието на мозъка при привържениците на различните религии, тогава ще стане интересно, ако не е направено вече...Такива изследвания и на мен не ми допадат, защото могат да бъдат използвани по различни "недемократични" начини, а именно да тероризират едни или други хора. Всъщност атеистите доста тероризират религиозните и съвсем не са добрички, за каквито се представят.
цитирай
14. galatceq - :) Съгласна съм, че изследване с ...
30.03.2010 15:24
:) Съгласна съм, че изследване с изследване не си приличат, както и целите им - при някои чисто алтруистични, при други - не съвсем ... И да не забравяме, че все още мозъкът използва много малък процент от реалния си капацитет, за което си има редица причини .
цитирай
15. анонимен - Атеисти не означава невярващи
30.03.2010 16:51
По принцип, на този свят няма невярващи.
Влака като хванеш, вярваш че ще те закара до Бургас. А може и да не те закара.
Даваш пари, купуваш кутийка и ВЯРВАШ че вътре има мляко ... а ако е ракийка?

А-теистите са без-божници а не без-верници. Хора, които даже и да вярват в "Една-сила", се стараят да я игнорират от живота си. Да живеят, да БЪДАТ в тяхната си битие, без нея/него (силата де). Така атеистите ВЯРВАТ че ако те не закачат Силата, Силата няма да закача тях! :-D

Забавни хора са атеистите! ;-)
цитирай
16. galatceq - Има нещо такова като споменатото от ...
30.03.2010 17:01
Има нещо такова като споменатото от теб. Все пак да не забравяме, че самата система на съществуване понастоящем също спомага за тяхната вяра, игнорираща силата ! С това не ги оправдавам, просто давам мнението си .
цитирай
17. icebarbi - Въпреки, че съм скептична към по...
30.03.2010 17:30
mikino написа:
Въпреки, че съм скептична към подобни изседвания.
Може би не съм чела достатъчно. Склонна съм да мисля, че думата "вярващ" не е съвсем точна, защото атеиста също вярва в нещо, просто не го нарича Бог. Имала съм спорове с атеисти и винаги сме достигали до извода, че все пак вярват в нещо висше.


Разбира се, че атеистите вярват в нещо въпроса, е че когато вярваш в Бог разчиташ на някого когото се грижи за теб, имаш упора а при атеистите разчитайки на себе си си е страшничко или просто виша сила. Все едно да знаеш, че има адвокат но след като не го молиш лично за защита каква полза ;))))
цитирай
18. galatceq - icebarbi
30.03.2010 17:52
Добро е сравнението ти с адвоката ;) , ако го доразвия, системата им е внушила , че няма адвокати и ... резултатът е този .
цитирай
19. mikino - Теза...
30.03.2010 17:57
Тезата на един мой познат атеист е следната: Аз вярвам, но не в Бог, а в енергия, която ми помага... Кажете ми, не е ли същото? Той твърди, че с положителни мисли и силни желания не е нужен Господ...
цитирай
20. galatceq - :) Много опростено е такова вижд...
30.03.2010 18:41
:) Много опростено е такова виждане , все пак забравя , че Бог не е просто енергия, а Съзнание .
цитирай
21. injir - Убедена бях.
30.03.2010 19:07
Убедена бях.
цитирай
22. universalnite000 - Да споделя и аз - около мен повечето ...
30.03.2010 19:16
Да споделя и аз - около мен повечето хора са точно атеисти и усещането ми за тях е сякаш им е отрязан "кабела", който ги свързва с Божествените нива на съзнание. Възприели са една много изкривена версия както за Сътворението, така и за самото съществуване и наистина вярват в нея .
цитирай
23. galatceq - Сигурно е така, ще споделиш ли какви ...
30.03.2010 19:25
Сигурно е така , ще споделиш ли какви вярвания имат тези хора около теб ;)
цитирай
24. universalnite000 - Разбира се, с няколко думи - те вя...
30.03.2010 19:31
Разбира се, с няколко думи - те вярват, че всичко е плод на някаква случайност ; че ние сме резултат на случайно взаимодействие на атоми , молекули и т.н. По този повод се сещам един приятел с неговото мнение спрямо такива случайности - той казваше, че по логиката им на мястото на СУ преди векове е имало купчина камъни, които случайно се обособили в днешната сграда :)))))))
цитирай
25. galatceq - :))))))) Примерът е невероятен, ...
30.03.2010 19:36
:))))))) Примерът е невероятен , отдавна не се бях смяла толкова ........
цитирай
26. jones - Хахаха...
30.03.2010 19:37
... днес адронният колайдер пак проработил - да чакаме ли да се отворят порталите в Титикака и Тиуанако или да четем "Строго секретно"? хахаха...
цитирай
27. galatceq - . . . днес адронният колайдер пак ...
30.03.2010 19:38
jones написа:
... днес адронният колайдер пак проработил - да чакаме ли да се отворят порталите в Титикака и Тиуанако или да четем "Строго секретно"? хахаха...

?!
цитирай
28. jones - Нека приятелчето ти...
30.03.2010 19:40
... със самочувствието на месия да отговори! Хахаха
цитирай
29. galatceq - Защо ми пишеш неща, нямащи нишо общо ...
30.03.2010 19:42
Защо ми пишеш неща, нямащи нишо общо с темата тук ?!
цитирай
30. icebarbi - Ако нямаше Бог, никога не би имало ...
30.03.2010 19:44
Ако нямаше Бог, никога не би имало подобно понятие което да се отрича.

Псалми 53 глава

Безумният рече в сърцето си: Няма Бог. Поквариха се и сториха гнусно беззаконие; Няма кой да прави добро.
2 Бог надникна от небето над човешките чада, За да види, има ли някой разумен, Който да търси Бога.
3 Всеки един от тях се обърна надире; всички заедно се развратиха; Няма кой да прави добро, няма ни един.
4 Без разум ли са ония, които беззаконствуват. Които изпояждат людете ми както ядат хляб, И не призовават Бога?
5 Там ги нападна голям страх, гдето нямаше страх; Защото Бог разпръсна костите на опълчаващите се против тебе; Посрамил си ги, защото Бог ги отхвърли.
цитирай
31. icebarbi - как функционират нашите гени? ...
30.03.2010 19:57
как функционират нашите гени?

Отговорът на този въпрос представлява едно от най-големите открития на XXІ век.

Тези, които са запознати със Свещеното Писание знаят, че в старозаветните времена Бог нареди на Своя народ да обрязва всяко мъжко дете на осмия ден? Защо именно тогава, а не на петия или на дванайстия? В средата на 60-те години на миналия век децата се обрязваха веднага след като се родят. Предполагаше се, че нямат волева осезаемост, което се оказа отново голяма заблуда. Впоследствие се установи, че бебетата чувстват болка от момента на раждането.

Кръвта съдържа различни видове клетки, които произлизат от една базова, или щамова, клетка, която се образува в костния мозък. Доброто здраве зависи от имунната система, която е в кръвта. Тя разполага с осем основни клетки - левкоцити, тромбоцити, лимфоцити, фагоцити и т.н. Оказа се, че базовата клетка съдържа 8 гена, като всеки един от тях е отговорен за производството на определен вид кръвни клетки. Например, когато се активира първият ген започва производство на Т -лимфоцити – най-важните клетки на имунната система. Те са интелигентният бодигард на организма, който разпознава всяко чуждо тяло. Ако агресорите са микроорганизми или вируси В-лимфоцитите се изстрелват с огромна скорост, правят фотокопие на противника и изработват незабавно противооръжие – антиген, който го ликвидира. Но тези събития се развиват само ако имунната система е в добро състояние.
Само разум може да създаде разум!!

http://icebarbi.blog.bg/novini/2010/02/19/kak-rabotiat-nashite-geni.496565

Псалми 139 глава
13 Защото Ти си образувал чреслата ми, Обвил си ме в утробата на майка ми.
14 Ще Те славя, защото страшно и чудно съм направен; Чудни са Твоите дела, И душата ми добре знае това.
15 Костникът ми не се укри от Тебе, Когато в тайна се работех, И в дълбочините на земята ми се даваше разнообразната ми форма.
16 Твоите очи видяха необразуваното ми вещество; И в твоята книга бяха записани Всичките ми определени дни,
цитирай
32. compassion - Теста с цветовете и думите ми е известен,
30.03.2010 19:57
даже в учебниците по психология го има, но съвсем не става дума за вярващи и невярващи, а за различните видове памет (вербална, визуална, пространствена и т.н.), за способността за пренасочване и задържане на вниманието, за скоростта на мисловния процес и т.н. Това с цветовете всъщност е част от много голям тест за интелектуалното ниво на индивида, начина на приспособяване и активността на участието му в познавателния процес.
Но нищо не пречи на канадците да го използват и с рекламна цел. Мозъкът на вярващите не се различава от този на атеистите като биологична структура. Има разлика в интерпретациите само.
цитирай
33. podvodni - Изводи
30.03.2010 19:59
Простичкият извод от това иследване е, че страховете та хората проилизат от самите тях. Човек е най-големият враг на самият себе си. Поговорката - Всяко зло за добро., най-ясно обрисува картинката. Истинската вяра в Бог не е нищо повече от вяра в собственото си еволюционно израстване. Все пак Бог е идеалната хармония. Носейки частича от таз идеална хармония съвсем естествено е да се стремим към идеала. Грешка е да се приемат "трудностите" и "стресовите ситуации" като зло, божие наказание или случайност. Това всъщност са опитности които ние трябва да придобием именно в своят еволюционен път.
цитирай
34. icebarbi - Препоръчвам Ви книгата на д-р Елдън ...
30.03.2010 20:16
Препоръчвам Ви книгата на д-р Елдън Чалмърс(Възтановяване на увредения мозък), в нея са описани последните експерименти доказващи точно това,с графики и картинки са показани как действат мозъците и какви връзки се създават при вярващите и невярващите, обяснено е и за женската интуиция и също какво се случва в мозъка на човек когато се моли. Образуват се биохимични, тъканни и други физиологични промени.

В Харвардската клиника и в Здравния научен център в Далас показват ясно, че броят на белите клетки нараства драстично и отделянето на имунни компоненти в тялото нараства силно, когато пациентът живее с вяра и се моли !!
Наблюдава се, че по врене на молитва в мозъка се случва нещо, изпълва се с светлина.
цитирай
35. icebarbi - Какви смущаващи препяствия се срещат с произход-на-хората изследователи опитващи се да докажат еволюционни произходи?
30.03.2010 20:23
Eволюционистите теоризират че животът е изкочил от неживото рано в историята на Земята. Това предполагаемо е станало когато болт от светкавица праснал “пребиотическата супа,” терминът за океаните които еволюционистите вярват че са въдили химикални молекули които евентуално биха направили сглобяващите блокове на живота. Обаче, този спекулиращ сценарий е постоянно опроверган и тогава заменян от нови, които отново са отхвърлени.

Според Антонио Лазкано, професор в Националният Независим Университет в Мексико и президент на Интернационалното Общество за Учение на Произходът на Живота,

“…тези опитващи се да открият произхода на живота и учат най-ранните нива на биологическата еволюция имат голяма задача: Постоянно се случва че някоя си теория или обяснение е мислено като добре основано трябва да бъде изоставено или преобмислено в светлината на нови открития” (Лазкано 2003: 452).

Най-известият от тези сценарии е експериментът на Станли Милър от Университетът на Чикаго. През педдесетте, той е направил конкокция от химикали които ......................

.. продължението е тук ( много е дълго) ; http://icebarbi.blog.bg/drugi/2010/03/30/kakvi-smushtavashti-prepiastviia-se-sreshtat-s-proizhod-na-h.520557
цитирай
36. misbis - hmmm,личи си че си информиран
30.03.2010 20:59
запознат си със Строго секретно и порталите...защо ли ги четеш тези неща, щом им се присмиваш????
jones написа:
... днес адронният колайдер пак проработил - да чакаме ли да се отворят порталите в Титикака и Тиуанако или да четем "Строго секретно"? хахаха...

цитирай
37. анонимен - Аллах Акбар - Винаги съм знаел, че ...
30.03.2010 22:02
Аллах Акбар - Винаги съм знаел, че талибаните са супер умни хора а хората качили Джордано Бруно на клада прави
цитирай
38. ivesa - Много интересни факти...
30.03.2010 22:49
Поздрави!:)))
цитирай
39. анонимен - Религиите са много. Философските ...
30.03.2010 23:01
Религиите са много. Философските учения са не по-малко. Всички те ползват естественото религиозно чувство на човека. Това, че някои предпочитат да вярват в собствените си мускули, си е техен личен проблем, но проблема на българина е в загърбването на Православието или по-скоро в почитането на Православното християнство по толкова плиткоумен и почти суеверен начин, че го обезсмислят. А то е истинска съкровищница. Комунягите обаче внушиха на хората хиляди тъпотии, които идиоти крещят със всичката сила на простотията си.
цитирай
40. анонимен - allah abkar
30.03.2010 23:21
eeeeeeeee ama ti mnogo puk nishto ne kazvash.koi kazva che niama umni sred talibanite?a koi kazva,che umnite si prilichat i sa dobrojelatelni vinagi?zashto da sa pravi kachilite bruno na klada?ti da ne si mason i da se smiatash za izbran da znae neshta za koito drugite niamat pravo da znaiat zashtoto sa prosti goi parche meso za prozivodstvo na sredstav ili za hrana?
цитирай
41. анонимен - Глупости на търкалета
31.03.2010 07:51
Въобще може ли да се говори за мозък, при хора които в 21-век още са на нивото на примитивното мислене от преди 1000 години. Даже е глупаво, да се коментира. Светлите умове, са го казали още преди стотици години. Ето малка част от тях.
Дъглас Адамс, Айзък Азимов, Алберт Айнщайн, Уди Алън, Джордж Байрон, Ингмар Бергман,
Джордано Бруно, Луис Бунюел, Джузепе Гарибалди, Чарз Дарвин, Демокрит, Дени Дидро,
Пол Дирак, Туран Дорсун, Джоузеф Едамараку, Томас Едисон, Длбер Камю, Джорж Карлин,
Самюел Клемънс, Мария Кюри, Джон Ленън, Абрахам Линкълн, Франсоа Митеран, Владимир
Набоков, Фридрих Ницше, Едгар Алън По, Карл Попър, Диего Ривера, Артур Рубиншайн,
Бертран Ръсел, Карл Саган, Жан Пол Сартър-мой любимец, Джеймс Уотсън, Бенджамин
Франклин, Зигмунд Фройд, Алфред Хичкок, Дейвид Хюм, Оскар Шиндлер, Джордж Бърнард Шоу,
Чарлз Чаплин, Ърнест Хемингуей

А ето как е обобщил нещата ВЕЛИКИЯТ Джордано Бруно.
"Ако не беше религията,нямаше да има невежи!"
цитирай
42. анонимен - Средновековно малоумие
31.03.2010 08:07
То щеше да е много лесно да се правим на вярващи малоумници, ако нямаше Палеонтология. Ако глупаците писали т.н. "свещенни книги", имаха дори и най-малка представа от "сътворението на света", щяха да споменат поне две думи за динозаврите, които са ходили 400 000 000 години по земята, докато жалкия хомо сапиенс е само на 200 000 години. Размърдайте ги малко тия мозъци бе комплексари! Като искате, да сте си прости-ваша работа, но поне не го афиширайте!
цитирай
43. анонимен - Вижте какво, приятели. Нека де си го ...
31.03.2010 08:30
Вижте какво, приятели. Нека де си го кажем честно. Всички религии, без изключение изпълняват две роли. Първата е да служат за духовна патерица на по-слабите, по-плахите, по-невежи и по-нерешителни хора. Това е добре. Втората роля на религиите е да дава власт и възможност за лесно обогатявани на една обществена прослойка. Една чисто комерсиална роля, която гарантира оцеляването на религиите, въпреки тяхната абсурдност. Достатъчно...
цитирай
44. icebarbi - Вижте какво, приятели. Нека де си го ...
31.03.2010 09:19
kushel написа:
Вижте какво, приятели. Нека де си го кажем честно. Всички религии, без изключение изпълняват две роли. Първата е да служат за духовна патерица на по-слабите, по-плахите, по-невежи и по-нерешителни хора. Това е добре. Втората роля на религиите е да дава власт и възможност за лесно обогатявани на една обществена прослойка. Една чисто комерсиална роля, която гарантира оцеляването на религиите, въпреки тяхната абсурдност. Достатъчно...


Ето тук искам да ти кажа колко много бъркаш !!! Жалко, че една голяма част от закоравялото мислене си е избрало този модел. Да си вярващ и да спазваш определени принципи или дори 10-те заповеди изисква много смелост. Решителност и проницателност, себе владеене и още куп други неща. Точно в този свят е много по лесно да лъжеш защото си слаб и страхлив да кажеш истината, говориш за сила, но човек, които не може да овладее собствените си нрави ли ще кажеш, че е силен??

Жалко,че за силни се смятат арогантните, невъздържани хора, без морал и принципи !
цитирай
45. rpatel - kushel, твое право си е да вярваш или ...
31.03.2010 09:32
kushel, твое право си е да вярваш или не, но бъди малко по-толерантен и не нападай така хората, които имат различно мнение от твоето. Фактът, че някой вярва в Бог не го прави по-глупав или по-необразован от теб. Познаам хора образовани, с професия, успели в живота, които все пак вярват. Да, не вярват във всичко написано в Бибилията или във всичко, което проповядват в църквата, но вярват в Бог! Кажи ми, според теб, какъв е проблемът един такъв човек, преди важни бизнес преговори да каже кратичка молитва? Само за да помоли Бог за успех. Аз проблем не виждам. И мога да ти кажа, че и аз не съм супер религиозна, не ходя на църква, не паля свещи, нямам икона, но винаги като студентка преди изпит се прекръствах и казвах кратка молитва. Дори не традиционното "Отче наш", на което така и е научих думите, а нещо от типа: Гоподи, толкова много учих за този изпит, дай ми сили да покажа най-доброто на което съм способна! И след това, два пъти по-увелера в себе си и в знанията си влизах на изпит. Това според теб, голям проблем ли е? Или ще ме заклеймиш като невежа и тъпа? Само защото мисля по различен начин? Осъзнай се. В момента ти се държиш точно както са се държали инквизиторите през Средновековието. Всеки, който не мисли като мен е боклук, простак и заслужава наказание! Е, за щастие няма да гориш хората на клади, но мисленето ти е същото. Нула толерантност!
цитирай
46. sparhawk - еми нормално
31.03.2010 09:33
вярващите да реагират по-бързо, тъй като те имат изградена гледна точка за света и нагаждат всичко по нея, докато онези, които са атеисти търсят да конструират света според новата информация, което естествено отнема повече време. По принцип обаче правилният подход е това - събира се информация и на тази база се прави картина, а не имаш картина и нареждаш информацията по нея. Не съм съгласен с предния пост, че атеистите нямат морал и принципи, напротив, те също имат развита етика, просто не се опират на свръхестествени сили, а на взаимно уважение към другите човешки същества. Също така тяхната етика е много по-толерантна и уважителна към различията на хората, отколкото при представителите на дадена религия - това също е нормално, пак по гореспоменатата причина - взима се нещо и на база него се изгражда поглед за света, докато при религиозния ако то не пасва на изградената картина, се обявява за "нечестиво".
Иначе аз също смятам, че в голямата си степен религиите са средство за манипулация и създаване на симулакрум, който гарантира подчинение на масите, тъй като обещава, че справедливост ще има, макар и в друг живот - отвъден или следващ.
Разбира се, религиите имат и положителни страни, най-вече това, че дават чувство за надежда и сплотеност на онези, които ги изповядват. Но аз самият съм доста резервиран към тях.
И все пак - may the Force be with you, lol. :)
цитирай
47. icebarbi - Вижте какво, приятели. Нека де си го ...
31.03.2010 09:33
kushel написа:
Вижте какво, приятели. Нека де си го кажем честно. Всички религии, без изключение изпълняват две роли. Първата е да служат за духовна патерица на по-слабите, по-плахите, по-невежи и по-нерешителни хора. Това е добре. Втората роля на религиите е да дава власт и възможност за лесно обогатявани на една обществена прослойка. Една чисто комерсиална роля, която гарантира оцеляването на религиите, въпреки тяхната абсурдност. Достатъчно...


Мисля, че сериозно трябва да преосмисляш това което четеш и още повече да цитираш някои които е цитирал някои друг защото много от големите умове за били дълбоко вярващи хора включително и Айнщайн „• Аз виждам образа, но моето въображение не може да ми нарисува художника на този образ. Виждам часовника, но не мога да си представя часовникаря. Човешкият ум не е в състояние да си представи четирите измерения. Как може тогава да си представи Бога, пред Когото хилядите години и хилядите измерения са като едно? [1] Алберт Айнщайн (1879-1955).

Ако науката и вярата вървят заедно никога не биха си противоречили, човекът който разчете „човешкият геном” за 10 години работа по този проект се обърна към Бога и повярва, запитай се защо !
Прочети неговата книга !
цитирай
48. baletlnetpepas - Евалла
31.03.2010 09:56
сега учените трябва да открият и кой да лекуваме и нещата ще получат истинкото си развитие
цитирай
49. icebarbi - То щеше да е много лесно да се правим ...
31.03.2010 10:46
kushel написа:
То щеше да е много лесно да се правим на вярващи малоумници, ако нямаше Полеонтология. Ако глупаците писали т.н. "свещенни книги", имаха дори и най-малка представа от "сътворението на света", щяха да споменат поне две думи за динозаврите, които са ходили 400 000 000 години по земята, докато жалкия хомо сапиенс е само на 200 000 години. Размърдайте ги малко тия мозъци бе комплексари! Като искате, да сте си прости-ваша работа, но поне не го афиширайте!


За привърженици в надделяващото еволюционно становище, че динозаври измрели 65 милиона години по-рано, идеята, че те могат да бъдат живи днес е трудна за приемане. Това е въпреки скорошното откритие на живеещо дърво бор на Уолеми, също смятани, от вкаменелости за изчезнало откакто" динозаврите бродеха".
Християните, обаче, не трябваше да бъдат изненадани, като библията преподава това, че Бог създава динозаврите само няколко хиляди години по-рано.

http://icebarbi.blog.bg/history/2010/03/31/mogat-li-dinozavrite-da-sa-oshte-jivi.520797
цитирай
50. sparhawk - според мен ако някой
31.03.2010 11:09
icebarbi написа:
kushel написа:
То щеше да е много лесно да се правим на вярващи малоумници, ако нямаше Полеонтология. Ако глупаците писали т.н. "свещенни книги", имаха дори и най-малка представа от "сътворението на света", щяха да споменат поне две думи за динозаврите, които са ходили 400 000 000 години по земята, докато жалкия хомо сапиенс е само на 200 000 години. Размърдайте ги малко тия мозъци бе комплексари! Като искате, да сте си прости-ваша работа, но поне не го афиширайте!


За привърженици в надделяващото еволюционно становище, че динозаври измрели 65 милиона години по-рано, идеята, че те могат да бъдат живи днес е трудна за приемане. Това е въпреки скорошното откритие на живеещо дърво бор на Уолеми, също смятани, от вкаменелости за изчезнало откакто" динозаврите бродеха".
Християните, обаче, не трябваше да бъдат изненадани, като библията преподава това, че Бог създава динозаврите само няколко хиляди години по-рано.

http://icebarbi.blog.bg/history/2010/03/31/mogat-li-dinozavrite-da-sa-oshte-jivi.520797

наистина смята, че света е на няколко хиляди години, той е живото доказателство за моята теза. Всички научни доводи за старостта на планетата и биологичните видове се игнорират, всяка странност, която все още не е обяснена, се възприема като доказателство към вече изготвената теза. Докато сериозната наука приема натрупванията като доказателство и изследва изключенията, мъчейки се да ги обясни.
Прочее, изобщо не е странно ако някое животно или растение от прастари времена е оцеляло до ден днешен. Акулите са на 200 млн. години и си живеят прекрасно - и вероятно, ако хората не ги избият, ще продължат да го правят и много след като нашата цивилизация е само спомен.
цитирай
51. icebarbi - Вижте какво, приятели. Нека де си го ...
31.03.2010 13:04
kushel написа:
Вижте какво, приятели. Нека де си го кажем честно. Всички религии, без изключение изпълняват две роли. Първата е да служат за духовна патерица на по-слабите, по-плахите, по-невежи и по-нерешителни хора. Това е добре. Втората роля на религиите е да дава власт и възможност за лесно обогатявани на една обществена прослойка. Една чисто комерсиална роля, която гарантира оцеляването на религиите, въпреки тяхната абсурдност. Достатъчно...


* Науката без религия е куца, религията без наука е сляпа.


АЛБЕРТ АЙНЩАЙН
цитирай
52. анонимен - Това е моя отговор накратко. Но първо тоя на Христо Ботев-моя идол.
31.03.2010 14:36
Моята молитва

О, мой Боже, правий Боже
Не ти, що си в небесата,
а ти, що си в мене, Боже -
мен в сърцето и в душата…
Не ти, комуто се кланят
калугери и попове
и комуто свещи палят
православните скотове;
не ти, който си направил
от кал мъжът и жената,
а човекът си оставил
роб да бъде на земята;
не ти, който си помазал
царе, папи, патриарси,
а в неволя си зарязал
мойте братя сиромаси;
не ти, който учиш робът
да търпи и да се моли
и храниш го дор до гробът
само със надежди голи;
не ти, Боже на лъжците,
на безчестните тирани,
не ти, идол на глупците,
на човешките душмани!
А ти, Боже, на разумът,
защитниче на робите,
на когото щат празнуват
денят скоро народите!
Вдъхни секиму, о, Боже!
любов жива за свобода -
да се бори кой как може
с душманите на народа.
Подкрепи и мен ръката,
та кога въстане робът,
в редовете на борбата
да си найда и аз гробът!
Не оставяй да изстине
буйно сърце на чужбина,
и гласът ми да премине
тихо като през пустиня!…

Хр.Ботьов


МОЕТО ПРОКЛЯТИЕ

Може да изглежда грубо.
Тоз' избор, не е никак лесен.
Но чуя ли да вие поп,
ставам яростен и бесен.

Религиите са брутални.
Мразя ги дори в съня си.
В тяхно име много хора
са намерили смърта си.

За пример ще посоча само
"пресветата инквизиция",
която с дяволска наслада,
изпрати хиляди на клада.

А оня горе на небето,
сякаш беше ослепял.
Гледаше със безразличие
тоя кървав вакханал.

Така противно лицемерие.
Толкоз много демагогия,
не ще намериш другаде
във никоя идеология.

Но щом е всичко толкоз гадно,
как смисъл в него да намеря.
"Вярата" отдавна вече
е печеливша далавера.

Кушел

Извинявям се на Ботев, че съм се курдисал на една страница с него. Прощавай!!!
цитирай
53. icebarbi - Не е страшно, ако човек е имал при...
31.03.2010 15:26
Не е страшно, ако човек е имал принципи и е вярвал в библията Божието слово и се окаже ,че не е вярно, страшно е, ако не е повярвал и всичко каквото е записано там се окаже вярно !!!
цитирай
54. анонимен - Ледено момиче,
31.03.2010 16:57
Зарежи "библиите". Голяма тъпня са. Само безнадеждни глупости, липса на морал, изключителна жестокост, масови избивания, всички видове перверзии и кръвосмешения, грешни исторически факти, въпиющо невежество. И всичко това поднесено с най-антидемократичното внушение "НЕ РАЗСЪЖДАВАЙ! ВЯРВАЙ БЕЗ ДА МИСЛИШ!" . Защо ли? Защото ако мислиш и четеш такива текстове, почваш да повръщаш. Опомни се! Вярващити са предимно хора, които никога не са отваряли репигиозна книга или са лицемери или направо са за психиатър.
цитирай
55. icebarbi - Не, религиозните са тези за които ти ...
31.03.2010 17:13
Не, религиозните са тези за които ти говориш, наистина голяма част от тях не са отваряли писанията, но не смятам че всички са такива. Хората които вярват, което е различно от религиозност изучават,не просто четат Божието слово. Единсвеното нещо което ни различава от животните е морала.
цитирай
56. анонимен - Бейби, много си ми сладка, но...
31.03.2010 17:35
Започни системно да изучаваш култовете и религиите, от Зороастризма, персийските култове кам Астарта, Будизма, Махабхарата,......, Египетски, Гръцки, ..., Келтски и мнотобройните християнски и ислямски течения и тогава след 5 години, ще ми кажеш има ли по-голям атеист от теб. Не вярвай нищо на доверие! Проверявай всичко!

Като начало можеш да започнеш със "Сътворението" на Гор Видал.
цитирай
57. анонимен - Да, това, което ни различава от животните, действително е морала.
31.03.2010 17:49
Просто животните имат морал, а ние нямаме. Никое животно няма да убие друго, без неотложна причина-глад или самозащита. Нима може да се каже същото и за хората. Нали знаеш, че всяка войска тръгва срещу другата с убеждението, че е с Божията протекция. Не е ли смешно. Освен това най-гигантския гиноцид в човешката история е извършен от крайно религиозни хора. Заселниците и завоевателите на двете Америки, с дружни усилия са успели да умъртват над 140 000 000 местни жители с Божието име на уста. Остави, че на тая тема мога да ти говоря цяла година. Спирам...
цитирай
58. icebarbi - ;)))) Поздравявам те че си минал през всичко това, а не просто да се заяждаш
31.03.2010 19:29
Обичам Те, Христе, не обичам християните. Твоите християни са толкова различни от Теб.»
Махатма Ганди

Това, че хора избират да тръгнат по този път изполвайки Божието име, не означава, че го правят от вяра или че разбират Бога.

И наистина имаш право за това. Човек не бива да се доверява сляпо, а трябва да знае кое откъде идва и защо е така. Точно това направих и аз преди 9 години. Започнах да изучавам 5-те основни религии. Исках да открия разликата или приликата, заех се с археологията,история на израел,екзегетика на стария и новия завет, догматика, антропология, сотериология, еклезиология, херманевтика, изследване на основните доктрини на християнските вероизповедания, история на древното християнсво, на срендновековието, на реформацията, след това съвременното християнсво, история на религиите, история на културата, психология, омилетика.И дори иврит и старогръцки учих 2 години за по точен превод. И след всичко това заставам зад думите си. Има Бог в небесата, които отговаря на молитви, мога да ти дам хиляди примери за тава.
Най важното за мен е, че разбрах каква е основната разлика между всички останали религии и християнството, разбрах защо изобщо го има и какво е в основата си, златният стих на библията казва : 16. Защото , Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине нито един, който вярва в Него, но да има вечен живот.
17. Понеже Бог не е пратил Сина Си на света, за да съди света, но за да бъде светът спасен чрез Него.
18. Който вярва в Него, не е осъден; който не вярва, е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.
19. И ето какво е осъждението: Светлината дойде на света и човеците обикнаха тъмнината повече от Светлината, защото делата им бяха зли.
20. Понеже всеки, който върши зло, мрази Светлината и не отива към Светлината, да не би да се открият делата му;
21. но който постъпва според истината, отива към Светлината, за да станат явни делата му, понеже са извършени по Бога.
цитирай
59. icebarbi - Ако проследиш библейките проро...
31.03.2010 19:31
Ако проследиш библейките пророчества в историята, ще видиш как с абсолютна точност са предсказани събитията в световен мащаб.Виж тук..
http://icebarbi.blog.bg/history/2010/03/23/bydeshteto-na-sveta.516797
Единственият начин да откриеш Бога е да отвориш неговото слово. Библията е Божие послание до тебе и до мене, за да ни осветли относно смисъла на живота (1 Сол. 2:13). Тя ни посочва единствения Спасител, Исус Христос, и пътя към Божието царство. Поетът Иван Вазов заявява, че "на света няма няма по-мощна книга от Библията", и съжалява, че "тя е тъй малко позната и четена у нас".
Известният руски химик Ломоносов казва: "Съществуват две велики книги, които трябва да четем - природата и Библията. Първата, за да признаем Божието всемогъщество, втората - за да научим как да се спасим от греховете. Тя е най-старата и най-преследвана книга, но понеже е Божие слово, тя е неунищожима". Ап. Петър казва: "Всяка твар е като трева, и всичката з слава като цвят от трева. Но Словото Божие трае до века" (1 Петр. 1:24,25).
Пр. 14:32 четем: "Нечестивият е смазан във време на бедствието си, а праведният и в смъртта си има упование".
цитирай
60. анонимен - Безнадеждна си.
31.03.2010 19:38
Когато говориш на бог, това си е обикновена глупост, но когато бог започне да ти говории, това е вече лудост. Явно много отдавна си във втората категория. Искренно те съжалявам.

P.s. Доста думички си преписала от Уикипидия. Очевидно е,че не ги разбираш.
цитирай
61. анонимен - Страшно ми дотегна.
31.03.2010 19:42
Кратко разсъждение.
Цялата доктрина на Новия завет лежи на един абсурд. Основната идея е, че Христос (синът Божи и човешки, и по съвместителство член на Светата троица) се е жертвал за спасението на хората от първородния грях. Това е била идеята на Баща му, поради което става възможно "непорочнота зачатие". Не е ясно защо толкова късно Господ е взел това причудливо решение. От сътворението на света вече са били изминали 3000 години. Многократно Господ се е опитвал да озапти греховните си творения, чрез потопи и огнени дъждове над Содом и Гомор, все мащабни мероприятия. Резултат нулев. Стигаме до Христос. Абсолютно напразна жертва. Към първородния грях (отхопване от ябълката на познанието), до днес са се натрупали още стотици милиади грехове, а Второ пришиствие няма. Защо? Аз имам едно просто обяснение. Защото, Господ ако го има е стигнал до заключението, че напразно си хаби силите и синовете. Така че и да се молите сега, файда няма. Ситуацията е "Късно е либе за китка" защото Господ отдавна си е казал на шопски "И оти ги ручахме жабетата?".
цитирай
62. icebarbi - Не, очевидно е че ти не разбираш, ...
31.03.2010 19:44
Не, очевидно е че ти не разбираш, когато някой разбира нещо. Първото ми образование е теология, явно не го разбра ;))))

Може би защото ти не ги разбираш тези думички ;))))

цитирай
63. icebarbi - Кратко разсъждение. Цялата док...
31.03.2010 19:52
kushel написа:
Кратко разсъждение.
Цялата доктрина на Новия завет лежи на един абсурд. Основната идея е, че Христос (синът Божи и човешки, и по съвместителство член на Светата троица) се е жертвал за спасението на хората от първородния грях. Това е била идеята на Баща му, поради което става възможно "непорочнота зачатие". Не е ясно защо толкова късно Господ е взел това причудливо решение. От сътворението на света вече са били изминали 3000 години. Многократно Господ се е опитвал да озапти греховните си творения, чрез потопи и огнени дъждове над Содом и Гомор, все мащабни мероприятия. Резултат нулев. Стигаме до Христос. Абсолютно напразна жертва. Към първородния грях (отхопване от ябълката на познанието), до днес са се натрупали още стотици милиади грехове, а Второ пришиствие няма. Защо? Аз имам едно просто обяснение. Защото, Господ ако го има е стигнал до заключението, че напразно си хаби силите и синовете. Така че и да се молите сега, файда няма. Ситуацията е "Късно е либе за китка" защото Господ отдавна си е казал на шопски "И оти ги ручахме жабетата?".


Ами това, че ти смяташ така е твой проблем, Бог не е нито закъснял нито подранил. И е пределно ясно, пише до в Исая защо е взел това решение и кога ще стане и е станало ввремето си!!

Ясно е, че не вярваш все пак който иска да повярва ще намери основание за това, както и обратното. Също е ясно, че изобщо не разбираш какво се казва в библията и няма как разбира се, тя се чете с молитва !! псалм 119 казва това ;))

Пр. 1:7 Страхът от Господа е начало на мъдростта;
но безумните презират мъдростта и поуката.
цитирай
64. анонимен - Предлагам следният тест.
31.03.2010 19:53
Тъй като ти си "дупе и гащи" с господа, помоли го да прати гръм да ме убие. Справедливо нали. Ако обаче утре съм жив и здрав, значи няма господ или е командировка в друга галактика. Действай!
цитирай
65. icebarbi - За никого не бих поискала такова нещо !!
31.03.2010 19:57
Матей 4:7
Исус му рече: Писано е още: "Да не изпитваш Господа твоя Бог".
Лука 4:12
А Исус в отговор му рече: Казано е: "Да не изпитваш Господа твоя Бог".
цитирай
66. анонимен - Жалка робска психика.Омърлушено самочувствие.
31.03.2010 19:57
Нищожественно отсъствие на всякаква свободна мисъл. Толкова жалко, че чак гнусно. Такова поведение ме отвращава. Край с теб. Да дойде следващия.
цитирай
67. icebarbi - хаха, прав си няма смисъл, ти не с...
31.03.2010 20:06
хаха, прав си няма смисъл, ти не спориш или дискутираш, ти описваш с тези обиди своя живот проектирайки го върху другите.

Притчи 2:1-22
1. Наградата на мъдростта
Сине мой, ако приемеш думите ми
и запазиш заповедите ми у себе си,
2. така че да отвориш ухото си към мъдростта
и да предадеш сърцето си на разума,
3. ако призовеш благоразумието
и издигнеш гласа си към разума,
4. ако го издирваш като сребро
и го потърсиш като скрити съкровища,
5. тогава ще разбереш страха от Господа
и ще намериш познанието на Бога.
6. Защото Господ дава мъдрост,
от устата Му излизат знание и разум.
7. Той запазва истинска мъдрост за праведните,
щит е за ходещите в незлобие,
8. за да защитава пътищата на правосъдието
и да пази пътя на светиите Си.
9. Тогава ще разбереш правда, правосъдие,
правдивост, да! И всеки добър път.
10. Защото мъдрост ще влезе в сърцето ти,
знание ще услажда душата ти,
11. разсъждение ще те пази,
благоразумие ще те закриля,
12. за да те избави от пътя на злото,
от човек, който говори извратено -
13. от онези, които оставят пътищата на правотата,
за да ходят по пътищата на тъмнината,
14. на които прави удоволствие да вършат зло
и се радват на извратеността на злите,
15. чиито пътища са криви
и пътеките им опаки;
16. за да те избави от чужда жена,
от чужда, която ласкае с думите си,
17. която е оставила другаря на младостта си
и е забравила завета на своя Бог,
18. защото домът й води надолу към смъртта
и пътеките й - към мъртвите;
19. никой от онези, които влизат при нея, не се връща,
нито стига пътищата на живота;
20. за да ходиш ти в пътя на добрите
и да пазиш пътеките на праведните.
21. Защото правдивите ще населят земята
и непорочните ще останат в нея,
22. а нечестивите ще бъдат изтребени от земята
и коварните ще бъдат изкоренени от нея.

Finito !!!!!!!!!!
цитирай
68. sparhawk - според мен
31.03.2010 20:22
цитирането на един свещен текст за да се аргументира тезата в същия текст е несериозна. Това е кръгова логика. Напълно се солидаризирам с kushel.
цитирай
69. icebarbi - цитирането на един свещен текст за ...
31.03.2010 20:32
sparhawk написа:
цитирането на един свещен текст за да се аргументира тезата в същия текст е несериозна. Това е кръгова логика. Напълно се солидаризирам с kushel.


Това беше пожелание ;))) А и не виждам въпрос за да се аргоментирам, това са обиди. . .един щастлив, положително настроен човек не би бълвал такава жлъч !!
Пък и все едно да споря за алгоритъма с човек само чул за нещо такова, няма смисъл.

Всеки сам си избира, щом смятате, че принципите са лоши качесва и това да имаш смисъл в живота и да си щастлив , едва ли мога да кажа нещо повече ;)))

Желая Ви всичко най хубаво ;)))

Не знам защо се заяждате, толкова ли Ви е скучно ;)))

цитирай
70. sparhawk - ами вие пак
01.04.2010 11:42
постъпвате по типичния начин, виждате моето мнение и понеже то не пасва на вашето, смятате, че в него има жлъч. А всъщност няма, пиша си, понеже ми е интересен този проблем и ме вълнува.
Весели празници и на вас!
цитирай
71. icebarbi - постъпвате по типичния начин, в...
01.04.2010 12:28
sparhawk написа:
постъпвате по типичния начин, виждате моето мнение и понеже то не пасва на вашето, смятате, че в него има жлъч. А всъщност няма, пиша си, понеже ми е интересен този проблем и ме вълнува.
Весели празници и на вас!


Не, не ставаше въпрос за вашият коментар а за този ( 66. kushel - Жалка робска психика.Омърлушено самочувствие.
31.03 19:57
Нищожественно отсъствие на всякаква свободна мисъл. Толкова жалко, че чак гнусно. Такова поведение ме отвращава. Край с теб. Да дойде следващия.
цитирай)

Според мен няма значение кой каква теза защитава, за мен е интересно, но не съм тук да нагрубявам когото и да било, просто казвам каквото мисля, ако има с кого да се обсъжда , ок хубаво е. Все пак този въпрос занимава всеки здраво мислещ човек. ;))))
цитирай
72. анонимен - За твое съжаление, жив съм!
01.04.2010 19:19
Тестът доказва, че в стратосферата няма условия за продължително съществуване на разни господи. Студено, тъмно, въздуха разреден, висока радиация, нама нищо за ядене, даже и тоалетна няма. То за какво ли ти е всъщност, като не ядеш. Егати жалката история. По принцип не споря с вече повредени... но карай да върви.
цитирай
73. анонимен - Преди 18 години църквата призна, че Земята е кръгла. Какво откритие само!
01.04.2010 20:11
ГАЛИЛЕО ГАЛИЛЕЙ Поканен да се откаже тържествено от теориите си, той обещава да го направи, но въпреки това през 1632 г. излага писмено всички доказателства за проповядваните от него учения. Инквизицията принуждава Галилей, вече 70-години, да се отрече на колене пред инквизиторския съд от всичките си учения (1633 г.). Избягнал по този начин опасността да бъде изгорен жив, Галилей е поставен след това под строг надзор, ослепява и умира на 8 януари 1642 г. в Арчетри, близо до Флоренция. Оправдан е по обвинението в ерес от Ватикана (31.10.1992 г.), с което де факто католическата църква признава, че Земята е кръгла.
цитирай
74. анонимен - Горкият Джордано Бруно,
01.04.2010 20:56
нямаше тоя късмет. Не стига, че го опекоха жив, но още няма и оправдателна присъда. Безсрамници!!!
цитирай
75. ivan74 - Вижте какво, приятели. Нека де си го ...
03.04.2010 23:36
kushel написа:
Вижте какво, приятели. Нека де си го кажем честно. Всички религии, без изключение изпълняват две роли. Първата е да служат за духовна патерица на по-слабите, по-плахите, по-невежи и по-нерешителни хора. Това е добре. Втората роля на религиите е да дава власт и възможност за лесно обогатявани на една обществена прослойка. Една чисто комерсиална роля, която гарантира оцеляването на религиите, въпреки тяхната абсурдност. Достатъчно...


+++ Кратко и ясно, може би поради което неразбираемо за религиозните "овчици", които ги колят и бесят както си искат, а те само се навеждат, със смирение и очакване да бъдат облажени на "онзи" свят.
Религията е полезна обаче, далеч не само за "служителите на бога", но и за политиците, които с безкрайните реформи(на гърба на народа, пример: Разваленото до безкрайност образование, "раждащо" лесно маниполируеми, неграмотни наивници) и не очаквайки земно наказание, понеже стадото си наляга парцалите и си казва(ако му е останал достатъчно акъл, за което):"- Те ще горят в ада, за "непопулярните мерки", с които ни щавят кожата, на този свят", вместо сами да се погрижат...
цитирай
76. анонимен - "Вярващите допускат по-м...
29.08.2010 06:51
"Вярващите допускат по-малко грешки, по-бързо успяват да се поучат от тях без да изпадат в безизходица” ;)"
Вярващите допускат повече грешки ,защото те вярват ,а не учат ,не знаят какво всъщност е религия .Аз съм чел, като почнем от митична религия ,та чак до съвремена и знам какво е религия ,знам всичко за нея ,мога и да цитирам от световните религи .
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: galatceq
Категория: Хоби
Прочетен: 2332599
Постинги: 507
Коментари: 2666
Гласове: 9047
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930