Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2010 16:47 - Смъртта е илюзия
Автор: galatceq Категория: Хоби   
Прочетен: 1717 Коментари: 3 Гласове:
7



Преди известно време, един човек, живеещ в окупираната от Пакистан част на Кашмир, се изхитрил да излъже три пъти своите приятели, роднини, своето семейство. На възраст сто тридесет и пет години умрял за трети път. Роднините му се отнесли към този факт с известно недоверие, защото той вече два пъти е разигравал своята смърт. Лекарите констатирали смъртта, написвали смъртния акт, а той отварял очи и се смеел.
    Ето защо новото съобщение за неговата смърт никой не възприел сериозно. Лекарите отначало също се отнесли подозрително към съобщението, но този път всички признаци на смъртта били налице, и тя не подлежала на съмнение. Те заявили следното:
    - Може по-рано да ни е излъгал, но този път е действително мъртъв. От медицинска гледна точка, той е истински труп.
    Щом тримата лекари подписали смъртния акт, „трупът” отворил очи и казал:
    - Слушайте, когато следващия път умра, тогава вече ще бъде сериозно. Прииска ми се да се пошегувам още един път.
    Журналисти от целия свят окупирали нашият герой; нали бил необикновен човек: три пъти умирал, три пъти лекари подписвали смъртния акт, и три пъти хвърлял предизвикателство на медицинската наука, на целия медицински опит. Журналистите го заразпитвали:
    - Как постигнахте това? Какво се случваше в действителност?
    - Нищо особено не се е случвало, отговарял старецът. – Зная, че аз не съм моето тяло; зная, че аз не съм моят дъх, зная, че аз не съм моето сърце. Не се идентифицирам с тях. Просто временно напускам тялото си. Сърцето спира, пулс не се напипва, и всички остават измамени. След това отново се завръщам в тялото си: започва циркулация на кръвта, сърцето започва да бие, пулсът се напипва.
     Той е бил обикновен човек, обикновен селянин. Не е бил йога, никога не се е занимавал с някакви практики. Но в ранното му детства, когато е бил на седем-осем години, срещнал един мистик-суфий, който му обяснил, че смъртта е всичко на всичко илюзия. Детето е било толкова чисто, че е осъзнало това.
Мъдрецът му казал още: „Да се напусне тялото съвсем не е трудно. Наблюдавай го отвътре, наблюдавай тялото и внезапно ще се появи дистанция между теб и тялото ти. И скоро тялото ти ще бъде далеч от теб. Наблюдавай ума си и същото ще стане и с него.”
     Трябва само да се води наблюдение, и тогава ще можеш да се изплъзнеш от тялото си, да се изплъзнеш от ума си, изобщо да се откажеш от самия себе си. Ти сам решаваш кога да се завърнеш в тялото си. Ти си се измъкнал от тялото си и ти знаеш как да се завърнеш в него – обратния път ти е известен. Дошло е време да се прекрати наблюдението. Започни да се идентифицираш с тялото си. Кажи: „Аз съм тялото си, аз съм ума си, аз съм диханието си, аз съм биещото си сърце”.  Разстоянието между теб и тялото ти незабавно ще изчезне. Ще се доближиш до него и скоро ще влезеш в него.
Идентифицирайки се с тялото си, ти ставаш то. Тогава си смъртен, появява се страха от смъртта. Без идентификация с тялото, оставаш просто наблюдател, ти си чисто съзнание, ти си не-ум. Тогава няма смърт, нито болести, нито старост. Наблюдението винаги е вечно, винаги свежо, винаги младо и постоянно. Истинската религия не учи на поклонение.  Истинската религия учи да намериш своето безсмъртие, учи да откриеш своя вътрешен Бог.
    Всеки от нас някога ще премине през вратата на смъртта. Ако помниш, че си чисто съзнание, че ти не си нито тялото си, нито ума си, нито парите си, нито престижа си, нито властта, нито дома си, а просто чисто съзнание, ти ще можеш да преминеш през вратата на смъртта без нито една драскотина.
http://www.yosif.net/articles.php?lng=bg&pg=569


Тагове:   илюзия,   смъртта,


Гласувай:
7



1. divna8 - Честита Баба Марта! :)
01.03.2010 17:29
Желая ти чистотата на дете,
което гледа света през погледа
на мъдростта...
Весел ден и месец!!! :):):)
цитирай
2. yakollakani - Много мъдро!
14.03.2010 19:19
Вярвам, че е възможно. Смъртта е само илюзия на нашето Аз. Ако победим нашето Аз, смъртта просто изчезва.
цитирай
3. galatceq - Ре 2
14.03.2010 21:45
:) Радвам се да видя съмишленик в тази област , поздрави
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: galatceq
Категория: Хоби
Прочетен: 2320567
Постинги: 507
Коментари: 2666
Гласове: 9047
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031